اتوكلاو اتوكلاو .

اتوكلاو

استريل كردن تجهيزات پزشكي

اتوكلاو بيمارستاني سلامت صنعت بوعلي 

استريل كردن لوازم و تجهيزات پزشكي همواره مورد توجه جامعه پزشكي بوده است. امروزه با توجه به پيشرفت تكنولوژي و ظهور ابزار و وسايل جديد پزشكي همچون آرتروسكوپ‌ها، لاپاروسكوپ‌ها، آندوسكوپ‌هاي سخت، فيبرهاي نوري و...، نياز به استريل در درجه حرارت و رطوبت پايين روز به روز در حال افزايش است. از جمله مواردي كه در استريل كردن ابزار پزشكي الزامي است مي‌توان به مواردي همچون لزوم انجام استريليزاسيون در درجه حرارت پايين، عملكرد ايمن و بي‌خطر، سيكل زماني كوتاه، اثربخشي بالا، عدم ايجاد خطر براي محيط زيست و همچنين قابليت بسته بندي و نگهداري وسايل استريل براي مدت زمان مناسب اشاره كرد. جهت انجام اين فرآيند مكانيسم‌هاي مختلفي ايجاد شده است. از جمله اين مكانيسم‌ها استفاده از اتوكلاو، آون يا فور، اشعه ماوراء بنفش، گاز اتيلن اكسايد و بخار فرمالدهيد مي‌باشد. اما به دليل معايب و مشكلاتي كه هر كدام از اين تجهيزات داشتند جاي خود را به تجهيزي همچون استريلايزر پلاسمايي دادند.

استريليزاسيون پلاسما اتوكلاو بيمارستاني يك روش استريل در دماي پايين است كه مي‌تواند راندمان استفاده از تجهيزات پزشكي را افزايش دهد. ماده اوليه مورد استفاده در اين دستگاه هيدروژن پراكسيد (آب‌اكسيژنه) است كه سمي نبوده و خروجي دستگاه آب و اكسيژن خواهد بود. در اين روش احتياج به هوادهي نمي‌باشد و حداكثر دماي كاري 50 درجه سانتي‌گراد و زمان استريل كردن بين 60 تا 90 دقيقه مي‌باشد.

در اين روش ابتدا تجهيزات درون محفظه قرار گرفته و پمپ خلا شروع به كار مي‌كند. پس از رسيدن به مرحله‌ي نزديك به خلا كامل، بخار پراكسيد هيدروژن به محفظه تزريق شده و به تمام قسمت‌هاي محفظه نفوذ مي‌كند، در اين حالت كه پلاسما هنوز آغاز نشده است، پراكسيد هيدروژن خاصيت كشندگي ميكرو ارگانيسم‌ها را دارد. سپس جريان پلاسما توليد شده به داخل محفظه دستگاه تزريق مي‌شود و با توجه به خاصيت يونيزه‌كنندگي آن اقدام به توليد راديكال‌هاي آزاد از بخار پراكسيد هيدروژن ‌نموده و به طور خلاصه تحت تاثير پلاسما، آخرين الكترون مداري مولكول پراكسيد هيدروژن كنده شده و با شتاب به سمت سطح مورد نظر پرتاب و سبب بمباران الكتروني در داخل محفظه مي‌شود. در طي اين فعل و انفعالات همزمان امواج ماوراي بنفش نيز ايجاد شده و همچنين تعدادي اتم و مولكول با انرژي جنبشي توليد مي‌شود. راديكال‌هاي آزاد توليد شده در اين قسمت نيمه عمر كوتاهي داشته و در انتها تنها مواد باقيمانده، آب و اكسيژن هستند. درجه حرارت داخل سيستم پلاسما استريلايزر اتوكلاو بيمارستاني نهايتا به 55‌ درجه سانتي گراد مي‌رسد كه تمامي ابزارها و وسايل پزشكي اين حرارت را به راحتي تحمل مي‌كنند. در مطالعات مختلف، قابليت اين روش براي از بين بردن تمام ويروس‌هاي انساني و ميكروارگانيسم‌ها تاييد شده است.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۰۷ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

اتوكلاو پلاسما ساخت شركت سلامت صنعت بوعلي

ويژگي هاي اتوكلاو پلاسما ساخت شركت سلامت صنعت بوعلي :
 

قابليت ايجاد پلاسماي 100% يكنواخت در داخل چمبر
داراي پمپ وكيوم با توانايي ايجاد وكيوم حداكثر نسبت به محل نصب و فاصله از سطح دريا
ضخامت چمبر دستگاه 5 ميلي متر
جنس چمبر دستگاه: Stainless Steel 316Ti
داراي سيستم كنترل PLC
داراي صفحه نمايش لمسي رنگي با سايز7 اينچ و داراي زبان فارسي
داراي ظرفيت 180 ليتر اتوكلاو پلاسما
داراي مدل دو درب اسانسوري
چمبر دستگاه به دليل طراحي به شكل چهارگوش، داراي كمترين فضاي پرت مي باشد.
اين سيستم با محيط زيست، كاملا سازگار بوده و هيچگونه پسماند سمي و ماده باقي مانده ندارد.
در پايان سيكل استرليزاسيون، تمام وسايل قابل استفاده بوده و نيازي به هوادهي ندارند.
داراي مشخصات ايمني بسيار بالا براي اپراتور و ماشين از جمله:
قفل ايمني دربها
وجود هشت عدد سنسور دما در داخل دستگاه براي كنترل دماي تمامي قسمت­هاي دستگاه
 اتوكلاو پلاسما ايمني كامل الكتريكي


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۳:۲۸ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

استريل پراكسيد هيدروژن (پلاسما) 

استريل پراكسيد هيدروژن (پلاسما)    سلامت صنعت بوعلي 

پيشرفت دهه هاي اخير در زمينه تجهيزات پيشرفته پزشكي از يك سو و تهديدهاي ميكروبي متعدد از سوي ديگر نياز به فرايند استريليزاسيون سرد و خشك را بيش از پيش در مراكز درماني ايجاد نموده است.

امروزه در بخشهاي استريل، اتوكلاو بخار نمي توانند به تنهايي تمامي وسايل بيمارستاني را استريل نمايند چراكه اين استريلايزرها با دماي بالا ( 121 و 134 درجه سانتيگراد) و در شرايط رطوبت بالا عمل نموده واين شرايط بالاي حرارتي و رطوبت مي تواند باعث خرابي بسياري از وسايل الكترونيكي، آندوسكوپها، لاپاروسكوپها و يا ابزارهايي از جنس پلاستيكي، سيليكوني و غيره شوند.

 

با ورود استريلايزرهاي پلاسما در چند سال اخير تحولي شگرف در اين عرصه ايجاد شده است.اين سيستمها با دماي كاري در حدود 40 تا 50 درجه سانتيگراد ودر شرايط كاملا خشك وسايل را استريل مي كنند.همچنين استريلايزرهاي پلاسما بدليل برخورداري از مزايايي نظير سرعت بالا، بي خطر بودن، دماي پايين و شرايط كاملاخشك، به جايگزيني مناسب براي روشهاي قديمي استريل سرد و خشك نظير اتيلن اكسايد و فرمالدئيد تبديل شده اند.

 

پركسيد هيدروژن H2O2

 يكي از استريل كننده هاي  شيميايي پركسيد هيدروژن (آب اكسيژنه) مي باشد.هيدروژن پراكسيد يا آب‌اكسيژنه H2O2  يك اكسنده متداول است كه به عنوان سفيد كننده استفاده مي‌شود. آب اكسيژنه خالص يك مايع نارواني است كه كمي آبي رنگ مي‌باشد و با زحمت زياد مي‌توان آنرا تهيه نمود. آب اكسيژنه‌اي كه در داروخانه‌ها به اسم آب اكسيژنه رقيق فروخته مي‌شود محلولي است از آب اكسيژنه در آب كه %۳ آن آب اكسيژنه است، مانند آب بي‌رنگ و بي‌بوست، مزه تلخي دارد و كمي اسيدي است. اين مايع اكسيد كننده‌اي قوي است. آب اكسيژنه اثر ميكروب كشي ، بوبري و سفيد كنندگي دارد.

 

                                                                       

 

آب اكسيژنه در گذشته به دليل خاصيت ضدعفوني كننده آن در پانسمان زخمهاي عفوني استفاده مي‌شد ولي امروزه به دليل آسيبي كه به بافتهاي مجاور وارد مي‌كند ديگر در پانسمان استفاده نمي‌شود و فقط گاه براي ضدعفوني لوازم يا سطوح استفاده مي‌شود. از آنجايي كه آب اكسيژنه بوبر است گاه در درمان زخمهاي بدبو مورد استعمال قرار مي‌گيرد. در ***هاي اريتزون ۳۶٪ آب اكسيژنه به ۶۴٪ اوره متصل است و چون اين ***ها را در دهان بگذارند، اكسيژن مي‌دهد. پس هم ميكروبهاي دهان را مي‌كشد و هم دندانها را سفيد مي‌نمايد. آب اكسيژن رقيق را براي قرقره كردن هم بكار مي‌برند.

 

                                                      

 

پر اكسيد هيدروژن ضد عفوني كننده طبيعت است. در شير و عسل يافت مي شود.

گلبولهاي سفيد قبل از هضم سلولهاي خارجي آنها را با پر اكسيد هيدروژن مي كشند.

 

خطرات

 

 حد مجازو قانوني جهت تماس استنشاقي به ميزان متوسط  1ppm درزمان كار 8  ساعته مي باشدطبق نظرOSHA اين عدد 1ppm  طبق نظر NIOSH براي  10 ساعت كارمي باشد. خطراتي كه براي سلامتي دارد

اثرات حاد : اثرات حاد ممكن است سريعا  و يا بمدت كوتاهي پس ازتماس با پراكسيد هيدروژن رخ دهد .  تماس مي تواند شديدا  پوست و چشم را ،‌ تحريك و بسوزاند وسبب آسيب چشمي گردد . استنشاق  آن مي تواند بيني و گلو را تحريك نمايد .  استشناق پراكسيد هيدروژن  با  تحريك و التهاب ريه  سبب سرفه وكوتاهي تنفس  مي گردد .   تماس بيشترممكن است سبب تجمع مايع درريه ها   (ادم ريه)  شود كه اين يك اورژانس تنفسي با كوتاهي شديد تنفس مي باشد  .  تماس با پراكسيدهيدروژن مي تواند سبب سردرد  ،  سرگيجه ،  حالت تهوع واستفراغ شود .

اثرات مزمن :  عوارض مرمن  تماس با آب اكسيژنه گاهي اوقات پس از تماس با آن براي چند ماه يا چند سال رخ مي دهد .

الف) ايجاد كانسر :  وقتي هيدروژن پراكسيد تست مي گرديد بعنوان عامل قوي جهت ايجاد كانسرتقسيم بندي نگرديد ولي آنچه اثبات شده است اين است كه هيدروژن پراكسيد سبب موتاسيون (جهش ژني) ميگردد .

ب)خطرات توليدمثل :  گرچه عوارض اش تا حدودي مشخص شده  ولي نياز به بررسي هاي بيشتر جهت شدت عوارض و خطرات توليد مثلي دارد

ج)سايرعوارض : آب اكسيژنه مي تواند ريه ها را  تحريك كند .  تماس هاي مكررممكن است سبب بروشيت شود كه با سرفه ، خلط وكوتاهي تنفس همراه مي باشد .  تماس طولاني مي تواند سبب سفيدي موقت پوست و احساس سوزش شود .  غلظتهاي بالاترمي تواند سبب راش پوستي قرمزي و تاول  شود

 

استريلايزر هاي بخار پراكسيد هيدروژن يا اتوكلاو بخار

در برخي از استريلايزهاي گازي موجود در بازار ،بخار آب اكسيژنه مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين دسته از استريلايزر ها فقط از بخار آب اكسيژنه بصورت يك گاز براي استريل نمودن،استفاه مي كنند و اصولا در رده اتوكلاوهاي پلاسما قرار نمي گيرند.(درباره اتوكلاوهاي پلاسما بعدا بيشتر توضيح خواهيم داد)

 درجه حرارت استريل در آنها از C ˚60- 40 متغير بوده و سيكل استريليزاسيون در اكثر موارد كمتر از 30 دقيقه است .

بخار آب اكسيژنه اثر خورندگي روي فلزات ندارد ولي نمي توان از آن براي استريل نمودن مايعات استفاده نمود.

 

 

 

استريلايزر هاي پلاسما پراكسيد هيدروژن

در برخي استريلايزرها آب اكسيژنه به صورت پلاسما مورد استفاده قرار مي گيرد.

درجه حرارت از C ˚60- 40 متغير خواهد بود و سيكل استريليزاسيون در اكثر موارد كمتر از 30 دقيقه است .

نمي توان جهت استريليزاسيون مايعات از آن استفاده كرد.

 

 

 

پلاسما چيست؟

پلاسما حالت چهارم ماده (جامد، مايع، گاز، پلاسما) و در واقع حالتي است كه ماده گازي به انرژي (ذرات باردار) تبديل شده است.پس مي توان با اعمال انرژي به هر گازي آنرا به پلاسما تبديل نمود.

اين ماده با ماهيت محيط يونيزه، تركيبي از يونهاي مثبت و الكترون با غلظت معين ميباشد كه مقدار الكترونها و يونهاي مثبت در يك محيط پلاسما تقريبا برابر است و حالت پلاسماي مواد، تقريبا حالت شبه خنثايي دارد. پديده‌هاي طبيعي زيادي از جمله آتش، خورشيد، ستارگان و غيره در رده حالت پلاسمايي ماده قرار ميگيرند.

پلاسما شبيه به گاز است، ولي مركب از ذرات باردار متحركي به نام يون است. يونها بشدت تحت تاثير نيروهاي الكتريكي و مغناطيسي قرار ميگيرند. مواد طبيعي در حالت پلاسما عبارتند از انواع شعله، بخش خارجي جو زمين، اتمسفر ستارگان، بسياري از مواد موجود در فضاي سحابي و بخشي از دم ستاره دنباله‌دار و شفق‌هاي قطبي شمالي كه نمايش خيره‌كننده اي از حالت پلاسمايي ماده است كه در ميدان مغناطيسي جريان مي‌يابد.

 

 

 

راديكالهاي آزاد ، اشعه UV و نقش آنها در فرآيند استريل

در اتوكلاوهاي پلاسما همانند اتوكلاوهاي معمولي پركسيد هيدروژن نقش اصلي و عمده استريل كنندگي را بخار پركسيد هيدروژن به عهده دارد.پس مي توان گفت كه در اتوكلاوهاي پلاسما فرآيند استريل به صورت شيميايي رخ مي دهد.

 

ولي در اين نوع اتوكلاوها (پلاسما) عامل ديگري نيز وارد ميدان شده و به استريل كنندگي كمك مي كند و راديكالهاي آزادي هستند كه در زمان ايجاد فاز پلاسما درون چمبر دستگاه اتوكلاو ايجاد مي شوند.در حين ايجاد پلاسما نور ماوراءبنفش UV نيز توليد مي شود كه آن هم نيز به عنوان يك عامل استريل كننده به موازات پراكسيد هيدروژن و راديكالهاي آزاد ايفاي نقش كرده و فرآيند استريل را تسريع مي كند.نقش راديكاهاي آزاد  نور ماوراءبنفش به عنوان يك عامل فيزيكي در استريل موثر است.پس مي توان گفت كه در اتوكلاوهاي پلاسما عمل استريل به صورت تركيبي از استريل شيميايي و فيزيكي خواهد بود.

 

راديكال آزاد چيست؟

يك راديكال آزاد اتمي است كه داراي يك الكترون زوج نشده مي باشد و موجودي بسيار واكنش پذير است.در اتوكلاوهاي پلاسما با ايجاد راديكالهاي آزاد به همراه يك ميدان پلاسما به اجزار اصلي سلولهاي ميكروارگانيسمها (مثل آنزيمهاي ضروري آنها و اسيد نوكلوتيك) حمله شده و به اين طريق متابوليسم سلول از بين رفته و نابود مي شود.مكانيسم تخريبي راديكالهاي آزاد بدين صورت است كه در واقع راديكالهاي آزاد به دليل كمبود انرژي كه به خاطر از دست دادن الكترون ،دارند در تماس با سلولهاي زنده الكترون و انرژي مورد نياز خود را از آنها مي دزدند و همين امر باعث نابودي سلولهاي زنده مي شود.

 

 

 

در محيط زندگي ما راديكالهاي آزاد مختلفي به دلايل متفاوتي ايجاد شده و حضور دارند.اين راديكالهاي آزاد اگر بتوانند خود را به سلولهاي زنده بدن ما برسانند به آنها آسيب مي رسانند و آنها را نابود مي كنند.

 

 

 

ما براي اينكه بتوانيم از اين اثر نابودكننده راديكالهاي آزاد اسيب نبينيم بهتر است از مواد غذايي حاوي آنتي اكسيدان استفاده كنيم تا اثر مخرب راديكال هاي آزاد را خنثي نماييم.

 

 

 

مراحل مختلف عملكرد دستگاه اتوكلاو پلاسما

يك سيكل كاري كامل اتوكلاو پلاسما از چندين فاز و بخش مختلف تشكيل شده است.

در اين قسمت كمي درباره اين مراحل و اينكه در هر مرحله چه اتفاقي رخ مي دهد توضيح خواهيم داد.

 

 

 

فاز خلاء    Vacuum Conditioning

 

براي اينكه در مرحله استريل تماس ابزارها و وسايل با پرواكسيد هيدروژن به خوبي صورت بگيرد،لازم است كه هواي درون چمبر و لابلاي وسايل بطور كامل تخليه شود.لذا در اين مرحله پمپ وكيوم درون دستگاه شروع به كار كرده و وكيوم بسيار عميقي را ايجاد مي كند.به دليل چسبندگي و نفوذپذيري كم پرواكسيد هيدروژن و براي اينكه پرواكسيدهيدروژن قادر باشد تا به تمام لول ها و مجاري و خلل و فرج نفوذ يابد وكيوم اسجاد شده در اين نوع اتوكلاوها به مراتب عميقتر از وكيوم در دستگاه اتوكلاو بخار است.حدودا 10000 مرتبه قوي تر است.

 

 

 

فاز ايجاد پلاسماي اوليه Plasma Conditioning

 

پس از آنكه هوا تا حد زيادي از درون چمبر و لابلاي وسايل خارج شد لازم است كه تمام رطوبت درون چمبر را از بين برد.زيرا آب و رطوبت مانع بسيار بزرگي در سر راه استريل با پر اكسيد هيدروژن است.با ايجاد پلاسما درون چمبر دستگاه اين مخفظه فلزي و وسايل درون آن گرم شده و تمام رطوبت از ميان مي رود.

 

علاوه بر رطوب زدايي ،مقدار ناچيزي از ملكولهاي هوا كه هنوز درون چمبر باقي مانده است به راديكالهاي آزاد تبديل شده و عمل استريل را آغاز مي كنند. علاوه بر آن با ايجاد پلاسما درون چمبر فوتونهاي نور UV ايجاد مي شود كه آنها نيز اثر گندزدايي خود را اعمال مي كنند.

 

 

 

اولين مرحله از تزريق پراكسيد هيدروژن      1st H2O2 injection

 

در اين مرحله ابتدا مايع پركسيد هيدروژن كه توسط كندانسر دستگاه تغليظ شده و پس از آن در واپرايزر به بخار تبديل شده است به درون چمبر دستگاه تزريق مي شود.بسته به سايز چمبر دستگاه بين 5 تا 15 سي سي پركسيد هيدروژن با غلظت 50 تا 60 درصد پس از تبخير شده به درون چمبر تزريق مي شود.با تزريق بخار پركسيد هيدروژن به تدريج فشار درون چمبر شروع به افزايش مي كند.

 

 

 

مرحله توزيع اول  1st Diffusion

 

در اين مرحله محفظه درون چمبر گرم نگاه داشته مي شود  تا از تقطير بخار پركسيد هيدروژن جلوگيري شود و در همين حين كمي فرصت داده مي شود كه بخار پراكسيد هيدروژن به طور همگن و يكنواخت درون محفظه چمبر و لابلاي تمام وسايل و درون مجاري و لوله ها و سوراخها توزيع و پخش شود.

در همين اثناء تمام وسايل و ابزارهاي درون دستگاه با تماس با بخار پراكسيد هيدروژن بصورت شيميايي استريل مي شوند و تمام ميكروارگانيسمها از بين مي روند.

 

 

 

فاز خلاء    Vacuum Conditioning

 

همانند اولين بار ،مجددا پمپ وكيوم دستگاه شروع به كار كرده و وكيوم بسيار عميقي ايجاد مي شود.

اين مرحله دقيقا تكرار مجدد همان مرحله خلاء اولين است.هواي تخليه شده از چمبر قبل از ورود به پمپ وكيوم از يك كاتاليزور عبور مي كند و تركبيات پرواكسيد هيدروژن در آن شكسته و نابود مي شود.با اينكار به پمپ آسيبي نمي رسد و بخار پركسيد هيدروژن نيز وارد هواي محيط نمي گردد.

 

 

 

دومين مرحله از تزريق پراكسيد هيدروژن      2nd H2O2 injection

 

در اين مرحله  مجددا تزريق بخار پراكسيد هيدروژن مشابه دفعه قبل انجام مي گيرد.در واقع با تكرار دوباره اين مراحل اطمينان بيشتري از استريل شدن تمام وسايل درون چمبر حاصل خواهد شد.

 

 

 

مرحله توزيع دوم  2nd Diffusion

 

در اين مرحله مجددا مثل دفعه قبل فرصت كافي داده مي شود كه بخار پركسيد هيدروژن بطور كامل و يكنواخت در تمام چمبر توزيع و پخش شود و مجددا سيكل استريل تكرار مي گردد.

 

 

 

فاز خلاء    Vacuum Conditioning

 

حال كه تمامي وسايل استريل شده اند مجددا پمپ وكيوم دستگاه شروع به كار مي كند و تا تمام پر اكسيد هيدروژن موجود در چمبر را بطور كامل تخليه كند.هواي تخليه شده از چمبر قبل از ورود به پمپ وكيوم از يك كاتاليزور عبور مي كند و تركبيات پرواكسيد هيدروژن در آن شكسته و نابود مي شود.با اينكار به پمپ آسيبي نمي رسد و بخار پركسيد هيدروژن نيز وارد هواي محيط نمي گردد.

 

 

 

فاز پلاسما و نابودسازي پرواكسيد هيدروژن باقيمانده  Abatement Plasma

 

در اين مرحله ابتدا پمپ وكيوم از كار مي ايستد و سپس ژنراتور راديو فركانسي توليد پلاسما روشن مي شود.تمام  بخار پراكسيد هيدروژن باقيمانده در چمبر به حالت پلاسما در مي آيد.وقتي پراكسيد هيدروژن در فاز پلاسما قرار مي گيرد به كاتيونهاي آزادي مثل OH- يا OH2- يا H+  تبديل مي شود.

وقتي كه ميدان راديوفركانسي مجددا قطع شود اين كاتيونهاي آزاد مجددا با يكديگر واكنش مي دهند و محصول نهايي آنها آب H2O و اكسيژن O2 مي باشد.(نكته جالب اين است كه به هيچ وجه در اين واكنشها مجددا پراكسيد هيدروژن H2O2 توليد نمي شود.)

 

پس هدف اصلي شركت سلامت صنعت بوعلي  ايجاد پلاسما در اين مرحله خلاص شدن از تمامي ملكولهاي پراكسيد هيدروژن باقيمانده در چمبر دستگاه است.

 

 ساخت اتوكلاو بخار

 

 


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۶:۱۱ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

مشخصات فني اتوكلاو كلاس b برند سلامت صنعت بوعلي 

مشخصات فني اتوكلاو كلاس b برند سلامت صنعت بوعلي 

از مهمترين مشخصات اتوكلاو كلاس b با برند سلامت صنعت بوعلي موارد زير است:

 

سيكل هاي كاري متفاوت در درجه حرارت هاي متنوع

سيستم نمايشگر ال سي دي بسيار كارا به چند زبان

نصب پرينتر به دستگاه براي مستندسازي اطلاعات هر فرآيند استريل

بررسي و پاكسازي مخزن هاي آب در فرآيندي آسان

امكان اتصال كارت حافظه

سيستم فوق پيشرفته خنك كننده دستگاه اتوكلاو براي حذف بخار

همواره مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر كاتالوگ دستگاه اتوكلاو كلاس b را از ما دريافت كرده و مطالعه نماييد.

در كنار تمامي مشاوره هاي ما قيمت اتوكلاو كلاس b داراي خشك كن برايتان بسيار مناسب خواهد بود.

 

خريد اتوكلاو كلاس b با استانداردهاي بين المللي

توليد كننده خارجي بهترين تجهيزات استريل را به مشتري ارائه مي كند.

اتوكلاو كلاس b با تاييديه‌هاي كيفي اروپا و آمريكا بهترين انتخاب در فروشگاه ما براي شما است.

 

اگر مي خواهيد يك دستگاه اتوكلاو سلامت صنعت بوعلي اصل را خريداري كنيد با ما تماس بگيريد.

با بررسي كاتالوگ و همچنين دريافت توضيحات ما متوجه كيفيت بالا از دستگاه اتوكلاو كلاس b خواهيد شد.

 

اين دستگاه منطبق با استانداردهاي بين المللي كار استريل را برايتان انجام مي دهد.

همچنين قيمت اتوكلاو كلاس b با تمامي ويژگي هاي كيفي آن در فروشگاه ما برايتان بسيار ايده‌آل است.

 

در هيچ فروشگاه ديگري نمي توانيد براي يك دستگاه سلامت صنعت بوعلي چنان قيمتي را بپردازيد.

 

قيمت مستقيم اتوكلاو كلاس b سلامت صنعت بوعلي 

زماني كه بخواهيد دستگاه اتوكلاو كلاس b وارداتي را از برند سلامت صنعت بوعلي خريداري كنيد بايد بازارهاي واسطه را خط بزنيد.

خط قرمز شما بر روي بازارهاي واسطه‌اي خريد و فروش اتوكلاو كلاس b در بودجه تان صرفه جويي خوبي را برايتان به وجود مي آورد.

 

قيمت هاي پيشنهادي ما براي خريد اتوكلاو اصل سلامت صنعت بوعلي همان قيمت وارد كننده اين محصولات به ايران است.

يعني قيمت اتوكلاو كلاس b در فروشگاه ما نصف قيمت اين محصول در بازارهاي واسطه است.

 

فروش اتوكلاو داراي خشك كن با ضمانتنامه

دستگاه اتوكلاو كلاس b را در فروشگاه ما با ضمانت نامه بخريد.

ضمانت اصالت، كيفيت و ماندگاري دستگاه را به شما مي دهيم.

 

مهر تاييد وارد كننده بر روي دستگاه اتوكلاو كلاس b سلامت صنعت بوعلي مي تواند خيالتان را از تمامي موارد ذكر شده راحت كند.

ما در كنار دريافت قيمت اتوكلاو كلاس b به صورت غير واسطه اي از شما، خدمات پس از فروش غير واسطه اي به شما ارائه مي كنيم.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۵۰ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

نمونه هاي اتوكلاو شركت سلامت صنعت بوعلي

اتوكلاو شركت سلامت صنعت بوعلي با استفاده از بخار تحت فشار بالا براي استريل كردن تجهيزات و مواد استفاده مي شوند. در آزمايشگاه ها، از اتوكلاوها به منظور استريل كردن ابزارآلات، محلول ها، محيط هاي كشت ميكروبي و… به منظور غيرفعال سازي آلودگي هاي ميكروبي استفاده مي شود. اتوكلاوهاي استاندارد بصورت واحدهاي كوچك روميزي تا واحدهاي بزرگ صنعتي توليد مي شوند و در ابعاد و حجم هاي مختلفي در دسترس مي باشند.

 

شرايط استريليزاسيون با تغيير دما، زمان، فشار چمبر اتوكلاو قابل تغيير است. براي فرآيند استريل با بخار در شرايط متداول دماي اتوكلاو 121 درجه سانتي گراد (250 درجه فارنهايت) در فشار100 كيلو پاسكال (15PSI) حداقل براي مدت 15 دقيقه است. براي دستيابي به شرايط ايده آل استريليزاسيون و همچنين افزايش نفوذ پذيري بخار، هواي موجود در چمبر با استفاده از پمپ هاي خلاء تخليه مي شود.

 

نكته: يك سيكل معمول اتوكلاو توانايي غير فعال سازي پروتئين هاي پريون را ندارد و علت آن مقاومت آنها در برابر گرما، تشعشع و واكنش هاي شيميايي مي باشد.

 

Autoclaves use steam under high pressure to sterilize equipment and supplies. In the laboratory, autoclaves are used for sterilizing (eg, instruments, glassware, solutions, or microbiological growth media) and for inactivating known microbial contamination or biohazardous waste. Standard laboratory autoclaves come in a variety of sizes ranging from small, free-standing tabletop units to large-volume, industrial units.

Sterilization conditions are achieved by varying the temperature, time, steam generation, and pressure of the autoclave chamber. For steam sterilization, common autoclaving conditions are 121°C (250°F) at 100 kPa (15 psi) for a minimum of 15 minutes.24 To reach ideal sterilizing conditions, a vacuum within the autoclave chamber must be maintained to ensure that all of the air is removed so that target temperatures can be achieved.

NOTE: A typical autoclave cycle does not inactivate prion proteins because they are resistant to heat, irradiation, and chemicals.

 

 

 

 

 

موارد قابل ملاحظه به هنگام انتخاب و نصب اتوكلاو

هنگامي كه اتوكلاو جديد انتخاب و نصب مي شود، به نكات زير توجه نماييد:

 

در حالت ايده آل، اتوكلاو بايد در فضايي جدا از فضاي آزمايشگاهي كه در آن كار انجام مي شود نصب شود.

اتاق بايد داراي كف هم تراز باشد و سطوح مختلف آن بايد مقاوم در برابر گرما و رطوبت بالا باشند.

دستگاه مي بايست در اتاقي با ابعاد مناسب به منظور سهولت در دسترسي به اجزاي مختلف آن جهت سرويس دهي هاي احتمالي نصب شود.

منبع آب/ بخار بايد كيفيت، حجم و فشار مورد نياز اتوكلاو را برآورده كند.

يك سيستم تخليه (درين) كه بتواند در برابر آب با درجه حرارت بالا مقاومت كند مورد نياز است.

شيرهاي اطمينان فشار و ساير وسايل ايمني مرتبط با بخار سوپرهيت بايد در اتوكلاو موجود و به راحتي در دسترس باشند.

برخي از اتوكلاو ها به هواي فشرده نياز دارند.

When a new autoclave is selected and installed, specifications that should be considered are:

Ideally, the autoclave should be in a space separate from other laboratory areas where work is performed.
The room should have level floors, and the various surfaces should be resistant to high heat and humidity.
The room should be well ventilated with sufficient space to access the back and sides of the autoclave unit for servicing.
An electrical outlet with a ground pole and sufficient voltage and current should be used.
The water supply must meet the quality, volume, and pressure needs of the autoclave.
A drainage system that can withstand high-temperature water is needed.
Pressure release valves and other safety devices related to superheated steam production should be available and easy to find on the autoclave.
Some autoclaves require compressed air.
 

 

اتوكلاو صنعتي

 

اتوكلاو دو درب

 

اتوكلاو سطلي

 

اتوكلاو روميزي


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۳:۳۵ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

اتوكلاو هاي سلامت صنعت بوعلي

اتوكلاو دندانپزشكي نوع B سلامت صنعت بوعلي ، نسل جديد از خانواده استريل كننده هاست كه با استفاده از تكنولوژي محيط خلا و فشار بخار، وسعت كاربري و اطمينان از صحت عملكرد بالايي را فراهم مي نمايد. پنج برنامه عملكردي مطابق با استانداردهاي جهاني به همراه تجهيزات سخت افزاري پيشرفته، قابليت استريل كليه لوازم جراحي )فلز و غيرفلز قابل استريل(، منسوجات و روپوش هاي كلينيكي، ابزار و ظروف اتاق عمل، سيستم هاي تزريق و... را به محصول مي دهد.

 با توجه به اهميت و حساسيت بالاي اين محصول، علاوه بر در نظر گرفتن دستورالعمل استانداردهاي ملي 4860 و 4863 ، در تمام مراحل طراحي و ساخت، كليه فرآيند هاي توليد محصول مطابق با استانداردهاي اروپايي CE، EN 13060 و ISO 13485 انجام شده است.

 

مشخصات:

 

 

      مجهز به سيستم ارزيابي صحت عملكرد فرآيندها اتوكلاو

   مجهز به كنترل كننده مكانيكي( شير اطمينان) و الكترونيكي فشار(با بازخورد ازحسگر فشار) جهت تامين حداكثري ايمني عملكرد

      مجهز به سيستم كنترلر و هشداردهنده ميزان سطح آب

      داراي پنج برنامه ثابت و دو برنامه قابل تنظيم توسط كاربر

      مجهز به سيستم كاليبراسيون حرارت و فشار

      مجهز به سيستم قفل رباتيك با ظاهري هماهنگ

      مجهز به مخزن يكپارچه از جنس استيل زنگ نزن

      مجهز به دو شير خروجي و ورودي آب در قسمت جلو و پشت دستگاه

      مجهز به پرينتر نصب شده روي دستگاه جهت چاپ اطلاعات فرآيند استريل

      مجهز به تايمر و ثبّات زماني جهت استخراج هرگونه اطلاعات زماني از كل مراحل فرآيند استريل

      مجهز به نمايشگر LCD

      مجهز به سوپاپ اطمينان جهت تامين حداكثري ايمني

      با كاربري آسان

 

 

اطلاعات فني اتوكلاو:

 

اتوكلاو 18 ليتر

دماي استريل:  121 و 134 درجه سانتي گراد

حجم محفظه: 18 ليتر

وزن خالص: 52 كيلو گرم

سرعت زاويه اي ميكروموتور: 45000 دورر در دقيقه

حداكثر توان مصرفي: 1800 وات

منبع تغذيه: 240 - 210 ولت 50/60-AC هرتز

 

اتوكلاو 24 ليتر

دماي استريل: 121 و 134 درجه سانتي گراد

حجم محفظه: 24 ليتر

وزن خالص: 57 كيلو گرم

سرعت زاويه اي ميكروموتور: 45000 دورر در دقيقه

حداكثر توان مصرفي: 1800 وات

منبع تغذيه: 240 - 210 ولت 50/60-AC هرتز


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۳:۲۷ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

اتوكلاو و اتاق تميز

اتاق تميز و اتوكلاو ( كلين روم ) به محيطي گفته ميشود كه معمولاً در خطوط توليد حساس همچون خطوط داروسازي، صنايع الكترونيك و ميكرو الكترونيك، غذايي، بيمارستانها و ... بكار مي رود ، در اين محيط ميزان گرد و غبار، ميكروبهاي هوازي، ذرات معلق و بخارات شيميايي در سطح پايين و كنترل شده اي نگه داشته مي شوند.

 

ذرات معلق در اتاقهاي تميز معمولاً بر اساس سايز ذرات در واحد متر مكعب و يا فوت مكعب نمايش داده ميشوند. به عنوان مثال در كلاس تميز 100،000 ميزان ذرات بزرگتر از 0.5 ميكرون بايد كمتر از 100000 عدد در فوت مكعب باشد و همين ميزان در كلاس 100 كمتراز 100 ذره در فوت مكعب مي باشد. قابل ذكر است موي انسان داراي قطر 100-75 ميكرون مي باشد كه 200 برابر بيش از يك ذره 0.5 ميكروني مي باشد .

 

از محصولات در اتوكلاو اتاق تميز ( كلين روم ) مي توان به موارد زير اشاره كرد:

فن فيلتر يونيت , اتاقك توزين , سالن اتاق تميز ( كلين روم ) , تجهيزات استيل اتاق تميز ( كلين روم ) , درب اتاق تميز ( كلين روم ) , مبلمان اتاق تميز ( كلين روم ) , دوش هوا اتاق تميز ( كلين روم ) , هواساز اتاق تميز ( كلين روم ) , هود لامينار , ميز لامينار , روشنايي اتاق تميز ( كلين روم ) , كانال كشي و فيلتر باكس , سيستم هاي الكترونيكي , كف سازي اتاق تميز ( كلين روم ) , پرده پي وي سي و اتوكلاو سلامت صنعت بوعلي


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۶:۴۹ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)