اتوکلاو اتوکلاو .

اتوکلاو

اتوکلاو ها در کجا کاربرد دارند؟

اتوکلاو ها در کجا کاربرد دارند؟
یک اتاق اتوکلاو با گرم شدن در بالاترین نقطه جوش ، ابزارهای پزشکی یا آزمایشگاهی را استریل و ضدعفونی می کند.

در اکثر کلینیک ها اتوکلاوهایی از جنس میزهای کوچک وجود دارد که بسیار شبیه اجاق های مایکروویو هستند.

بیمارستان ها از اتوکلاو های بزرگ استفاده می کنند ، که به آن اتوکلاو افقی نیز می گویند. آنها معمولاً در بخش خدمات استریل مرکزی (CSSD) قرار دارند و می توانند تعداد زیادی از ابزارهای جراحی را در یک چرخه استریل سازی پردازش کنند و تقاضای مداوم تجهیزات استریل در اتاقهای عمل و بخش های اورژانس را برآورده سازند.

بیمارستان ها از اتوکلاو به عنوان یک فناوری اصلی و مهم برای مدیریت پسماندها استفاده می کنند که در آن از استریل سازی بخار که روشی مقدماتی و مقرون به صرفه برای تصفیه فاضلاب بیوشیمی است استفاده میشود. اتوکلاوها در درمان ضایعات پزشکی عفونی کمک می کنند و از استراتژیهای مهم پزشکی هستند زیرا باعث استریل سازی و خشک کردن تجهیزات جراحی و سایر تجهیزات پزشکی می شوند.

بیمارستان ها از اتوکلاو بزرگی استفاده می کنند که شبیه به ماشین ظرفشویی است. این اتوکلاو بیمارستانی می توانند تعداد زیادی از ابزارهای جراحی را در یک چرخه واحد پردازش کنند.  اتوکلاو در بیمارستان ها نیز برای پانسمان ، ملافه ، دستکش لاستیکی یا هر ماده دیگری که برای جلوگیری از آلودگی باکتری ها و سایر آلودگی ها استفاده می شود ، کاربرد دارد.

اتوکلاوهاهمچنین در کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی ، جراحی و اتاق های عمل ، کلینیک های دامپزشکی و بخش مراقبت های ویژه بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه تولید بخار و عوامل موثر بر کیفیت بخار
بخار عامل اصلی استریل سازی دستگاه اتوکلاو است. در مجموعه روشهای استریلیزاسیون تولید بخار روشی ایده آل برای از بین بردن میکروارگانیسم هایی مانند باکتری و اسپور است.

دو منبع بخار وجود دارد که برای پردازش استریل مورد استفاده قرار می گیرند:

سیستم های دیگ بخار بیمارستانی و دیگهای بخار برقی که دارای خاصیت های مختلفی هستند. در هر دو مورد ، تأمین آب تصفیه شده برای از بین بردن کل مواد جامد محلول (TDS) ضروری است و هر سیستم باید طراحی ، نظارت و نگهداری شود تا از کیفیت ، خلوص و مقدار بخار ارائه شده برای پردازش استریل مؤثر استفاده شود.


برچسب: اتوکلاو، اتوکلاو بخار، اتوکلاو بیمارستانی، اتوکلاو ایرانی، اتوکلاو کلاسb، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۲۸ توسط:علی ءلا موضوع: نظرات (0)