اتوکلاو اتوکلاو .

اتوکلاو

دستگاه استریلایزر اتوکلاو

اتوکلاو چیست؟

دستگاه استریلایزر اتوکلاو در سال 1879 توسط چارلز چمبرلند اختراع شد. تقریباً در همین زمان ، محققان شروع به درک مزایای جراحی استریل کردند و پزشکان به یک روش استریل سازی مطمئن تر و کاربردی تر از حرارت شعله نیاز داشتند. فواید اتوکلاو خیلی زود مشهود شد و به بخش اساسی هر کلینیک و بیمارستان تبدیل شد. دستگاه ضدعفونی کننده اتوکلاو مطابق با سخت افزارهای بین المللی در یک مرکز پیشرفته طراحی و ساخته می شوند  و یک استانداردی را برای استفاده مجدد از تجهیزات استریل فراهم میکنند.

 

اتوکلاو برای استریل کردن و ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی ،جراحی ، ابزارهای آزمایشگاهی ، مواد دارویی در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود. این ماده می تواند جامدات ، مایعات ، حفره ها و ابزارهایی با اشکال و اندازه های مختلف را استریل کند. اتوکلاوها از نظر اندازه ، شکل و عملکرد متفاوت هستند. یک اتوکلاو بسیار اساسی شبیه به اجاق گاز فشار است. هر دو از قدرت بخار برای از بین بردن باکتری ها ، اسپورها و میکروب های مقاوم در برابر آب جوش و مواد شوینده قدرتمند استفاده می کنند.

 

اتوکلاو بیمارستان

 

،Tuttnauer

 

پردازش استریل کامل برای بیمارستان ها

 

CSSD و OR

 

و مراکز پزشکی را تضمین میکنند

 

 

انواع دستگاه ضدعفونی کننده اتوکلاو Tuttnauer

اتوکلاوهای پزشکی مانند اتوکلاوهای سفره ای و اتوکلاو های بزرگ افقی

 

اتوکلاو دندانپزشکی: ضدعفونی کننده ایده آل برای دندانپزشکان

 

اتوکلاو آزمایشگاهی مانند اتوکلاوهای خنک کننده سریع مایعات

 

اتوکلاو GMP دارویی برای تولید دارو و کاربردهای آزمایشگاه های داروسازی

 

روند کارکرد دستگاه اتوکلاو شامل موارد ذیل است

ژنراتور بخار و منبع بخار

 

مرحله قبل و بعد از خلاء چرخه استریل سازی در اتوکلاو بیمارستان

 

ژاکت اتوکلاو

 

روند خنک کننده

 

سیستم های کنترل اتوکلاو

 

اتوکلاو بیمارستان از گرمای مرطوب (ساقه اشباع شده تحت فشار) برای استریل تجهیزات پزشکی و بیمارستان و ابزار جراحی استفاده می کند.

 

آنها شبیه به اجاق گازهای فشار عمل میکنند  و از قدرت بخار برای از بین بردن میکروب هایی که در یک شستشوی ساده با آب جوش و مواد شوینده زنده می مانند ، استفاده می کنند. در گذشته میکروارگانیسم های مضر با استفاده از موادی از جمله الکل ، آب جوش و پراکسید هیدروژن ضد عفونی می شدند. اگرچه این مواد کاربرد زیادی دارند، اما برخلاف اتوکلاوها این ایمن را فراهم نمیکنند که هر نوع میکروارگانیسم را از بین ببرند.


برچسب: اتوکلاو بیمارستانی، اتوکلاو ایرانی، اتوکلاو کلاسb، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۸:۱۲ توسط:علی ءلا موضوع: نظرات (0)