اتوكلاو اتوكلاو .

اتوكلاو

چه فاكتورهاي جهت انتخاب اتوكلاو ايراني مهم است ؟

چه فاكتورهاي جهت انتخاب اتوكلاو ايراني مهم است ؟
قيمت 
اولين گزينه كه در هنگام خريد اين دستگاه بايد به آن توجه داشت قيمت اتوكلاو ايراني است. اين مسئله يك مولفه ي مهم براي خريداران است به صورتي كه اگر قيمت با توجه به كيفيت مناسب باشد خريداران اقدام به خريد دستگاه اتوكلاو خواهند كرد. قيمت اتوكلاو ايراني در مقايسه با نمونه هاي خارجي مقرون به صرفه تر بوده و از قيمت مناسب تري برخوردار هستند.

كيفيت اتوكلاو ايراني
 يكي ديگر از مولفه هاي مهم در هنگام خريدن اتوكلاو ايراني بحث كيفيت است. انواع اتوكلاوهاي توليد شده در كشور با توجه به قيمتي كه دارند از سطح قابل قبول كيفي برخوردار هستند. اين مسئله تا حدي است كه در مقايسه با برندهاي خارجي وارد شده دستگاه هاي توليد شده در كشور ايران از كيفيت مناسبي برخوردار هستند.

خدمات و پشتيباني اتوكلاو ايراني
بي شك يكي از مهم ترين ويژگي هاي اتوكلاوهاي توليد شده در داخل ايران همين مسئله است. خدمات پس از فروش به خريداران امكان مي دهد كه به سادگي به قطعات مصرفي مورد نظرشان دسترسي داشته باشند كه اين امر باعث اطمينان خاطر مشتريان خواهد شد.

اين محصولات معمولا از خدمات پس از فروش طولاني مدت به همراه گارانتي هاي بي قيد و شرط 2 الي 3 سال برخوردار هستند. مطمئنا اين ويژگي با هيچ كدام از محصولات خارجي قابل مقايسه نخواهد بود.

روش هاي استريل كردن
 در هنگام خريد دستگاه اتوكلاو بايد به اين مسئله توجه داشته باشيد كه چه روش هايي براي استريل سازي مورد نظر شما است و با توجه به آن دستگاه مورد نظرتان را انتخاب كنيد. در كل چهار روش اصلي براي استريل سازي وجود دارد كه شامل:

تابش

گرما يا حرارت

فاز پلاسما

گاز است كه هر كدام از اين روش ها خود داراي زير شاخه هاي مختلفي هستند كه بر اساس نيازتان مي توانيد اتوكلاو داراي آن روش را انتخاب كنيد.

كلاس هاي مختلف اتوكلاو
 طبقه بندي اتوكلاوها معمولا براساس حجم محفظه استريل انجام مي پذيرد. براساس استاندارد هاي موجود در دنيا 3 كلاس اتوكلاو موجود است كه در ادامه به معرفي آن ها خواهيم پرداخت.

اتوكلاوهاي كلاس B شركت سلامت صنعت بوعلي : اگر به معناي دقيق كلمه به دنبال استريل كننده هاي واقعي هستيد اين نمونه يك گزينه مطلوب براي شما به شمار مي رود. روش كار اين نوع اتوكلاو به شكل يك چرخه ي از پيش تعيين شده است كه از تزريق متناوب بخار و خلاء تشكيل شده است. روند كار اين دستگاه به اين شكل است كه يك مرحله جهت استريل كردن است و در مرحله ي بعدي فرايند خشك كردن با خلاء انجام مي پذيرد. معمولا اين نوع اتوكلاو ها را براي استريل كردن موارد پزشكي پيشنهاد مي شود.

اتوكلاو كلاس Nشركت سلامت صنعت بوعلي : اين نوع اتوكلاو را معمولا براي استريل كردن وسايلي به كار مي برند كه فاقد بسته بندي هستند و روش كار آن ها به شكل ضدعفوني به وسيله ي بخار است.

اتوكلاوهاي كلاس S  شركت سلامت صنعت بوعلي : اين كلاس از اتوكلاوها داراي كلاس غير اختصاصي هستند و علائم آن ها به وسيله ي سازنده مشخص مي گردد

موقعيت استفاده از اتوكلاوها
معمولا از اين استريلايزرها در همه ي واحدهاي بيمارستاني استفاده مي شود. اتو كلاوها در 3 زمينه بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرند كه انتخاب آن ها براساس اين موقعيت ها صورت مي گيرد كه در ادامه به معرفي آن ها خواهيم پرداخت.

بخش پزشكي يا بيمارستاني شركت سلامت صنعت بوعلي : در حالت كلي بيمارستان ها داراي يك بخش هستند كه وظيفه ي دارند تجهيزات و وسايل بيمارستاني را استريل كنند از اين رو وجود اتوكلاوهاي با حجم بزرگ در اين مكان ها الزامي است.

آزمايشگاهي شركت سلامت صنعت بوعلي : در آزمايشگاه ها وسايل و ابزار آلاتي وجود دارند كه براي استريل سازي آن ها  اتوكلاوهايي مورد استفاده قرار مي گيرد كه مناسب استريل سازي ظروف شيشه اي و ساير ابزار آلاتي است كه در آزمايشگاه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

دندانپزشكي: اين بخش از خدمات پزشكي استريل سازي را به عنوان يكي از ضروريات كار خود مي داند و به شكل معمول از از اتوكلاو هاي كلاس B كه بسيار قوي هستند استفاده مي كند.

مدل دستگاه اتوكلاو شركت سلامت صنعت بوعلي
روشي كه توسط كاربران براي استريل كردن انتخاب مي شود به عواملي مثل سايز، ظرفيت و فضاي موجود در دستگاه اتوكلاو بستگي دارد.

با توجه به ظرفيت و فضاي موجود در اين دستگاه ها و همچنين امكان دسترسي به محيط استريل اتوكلاو اين دستگاه ها را به شرح ذيل طبقه بندي مي كنند:

اتوكلاوهاي استريل كننده عمودي شركت سلامت صنعت بوعلي : طراحي اين دستگاه ها به شكلي است كه از قسمت بالا مي توانيد به فضاي استريل دسترسي داشته باشيد.

اتوكلاوهاي استريل افقي همان طور كه از نام آن ها پيدا است دسترسي به محيط استريل از قسمت جلو دستگاه صورت مي گيرد.

اتوكلاوهاي استريل روميزي شركت سلامت صنعت بوعلي: اين نوع از اتوكلاوها معمولا حجم كمي را اشغال مي كنند به شكلي كه امكان دارند بر روي يك ميز قرار بگيرند. از اين دستگاه ها معمولا به عنوان دستگاه هاي پشتيبان براي بخش هاي بيمارستاني استفاده مي كنند.

دستگاه هاي استريل  شركت سلامت صنعت بوعلي با ظرفيت بالا: معمولا اين دستگاه ها فضاي زيادي را اشغال مي كنند و به دليل ظرفيت بالايي كه دارند از آن ها به عنوان استريل سازي مركزي استفاده مي كنند.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۹:۰۷ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

نگه داري اتوكلاو


 
راهنماي نگهداري از اتوكلاو ها شركت سلامت صنعت بوعلي 
خريد تجهيزات دندانپزشكي يك سرمايه گذاري مالي قابل توجه است و اگر اين تجهيزات دچار مشكل شوند، تعمير يا جايگزيني آن مي‌تواند هزينه بر باشد. بسياري از تجهيزات دندانپزشكي از قسمتهاي كوچك تشكيل شده اند كه بسيار پيچيده و حساس هستند و مي‌توانند در اثر قديمي شدن و استفاده مداوم آسيب ببينند. تجهيزات معيوب خطري بالقوه را براي بيمار به همراه دارد. به همين دليل، اگر به پروتكل هاي نگهداري اين وسايل پايبند نباشيد، مي‌توانيد بيماران خود را به طور ناخواسته در معرض خطر قرار دهيد. در اين مقاله راه هاي نگهداري از اتوكلاو دندانپزشكي را به شما آموزش مي‌دهيم.

همچنين براي خريد اتوكلاو دندانپزشكي مي‌توانيد به سايت معتبر جهان دنتال مراجعه كنيد.

 

براي اطمينان از به حداقل رسيدن خطر خرابي تجهيزات، بايد بررسي كليه تجهيزات، بررسي سن و آخرين تاريخ سرويس هر قطعه انجام شود. از سال 1998، اين قانون تصويب شد كه همه دستگاه هاي پزشكي بايد “CE” بر روي آنها علامت گذاري شده باشد تا نشان دهد محصول با كيفيت بالا ساخته شده است و طبق استانداردهاي ايمني و بهداشت توليد شده است. اين قانون خاص براي محافظت از بيمار و كاربر در برابر محصولات كم رضايت بخشي كه بي خطر نيستند، وضع شده است. هنگام خريد تجهيزات جديد حتماً مطمئن شويد با تجهيزات فعلي سازگار است و مناسب است و به ياد داشته باشيد ارزان ترين گزينه هميشه بهترين نيست.

 

نگهداري از 
اتوكلاو
شركت سلامت صنعت بوعلي 
 

وجود اتوكلاو ها در مطب هاي دندانپزشكي بسيار ضروري و لازم است. اما بخاطر بسپاريد كه آن ها انرژي بالقوه و قابل توجهي را ذخيره مي‌كنند و بايد از آن ها به صورت جدي مراقبت كرد. در صورت استفاده صحيح و مراقبت از آن، اتوكلاو شما خدمات طولاني و مطمئن تري را ارائه مي‌دهد.

هرگونه نقص را به كارمندان مهندسي خود گزارش دهيد. در صورت مشاهده خرابي يا نقص، آنها را در يك دفترچه ثبت كنيد و با بخش خدمات تماس بگيريد. نتايج بازرسي هاي سالانه و دوره اي را ثبت كنيد. هر 4 – 6 هفته براي بررسي هاي دوره اي توصيه مي‌شود. قبل از شروع استفاده از دستگاه، دفترچه يادداشت را بررسي كنيد، زيرا ممكن است شخص ديگري خطايي را ثبت كرده باشد كه شما از آن آگاهي نداريد.

 

ملاحظه هاي كلي
 

انتخاب چرخه اتوكلاو
بررسي كنيد كه چرخه انتخاب شده تنظيمات صحيح مورد نياز شما را داشته باشد.

 

استفاده از پروب بار
ضروري است كه پروب بار (در صورت نصب) به طور مداوم مورد استفاده قرار گيرد و براي هر چرخه در يك موقعيت مشابه در محفظه قرار گيرد، با استفاده از يك بطري پر از آب.

 

جاگذاري تجهيزات
تكنيك جاگذاري ضعيف تجهيزات اغلب منجر به عدم اتوكلاو شدن كامل تجهيزات مي‌شود زيرا هر هواي محصور شده اي مي‌تواند از ميكرو ارگانيسم ها محافظت كند. لازم به يادآوري است كه بايد فضاي كافي بين مواد استريل شده باقي بماند تا تمام هوا توسط بخار خارج شود. ظروف خالي، فلاسك هاي گردن باريك و بطري ها بايد به صورت وارونه قرار بگيرند تا از جمع شدن ميعانات جلوگيري كرده و هوا از آنها تخليه شود. محفظه به تميز كردن مكرر نياز دارد تا از آلودگي آب مخزن تخليه توسط مايعات بار جلوگيري شود.

 

نگهداري منظم از 
اتوكلاو
ها
نگهداري روزانه
 

نظارت بر مانيتور ها

مانيتور ها را كنترل كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه تمام شاخص ها و اطلاعات نمايش داده شده روي صفحه مطابق انتظار است. هرگونه خطا روي صفحه برجسته مي‌شود و سيستم كنترل اتوكلاو به طور خودكار اقدامات لازم را انجام مي‌دهد (يعني در صورت بروز خطاي حياتي در روند اتوكلاو، چرخه را متوقف كنيد).

 

واشر درب را از نظر آسيب و تميزي بررسي كنيد

با خاموش بودن اتوكلاو و باز بودن درب، واشر و سطوح جفت شده آن را از نظر وجود زباله، آسيب و خوردگي بررسي كنيد. مي‌توانيد آن را پارچه مرطوب تميز كنيد.

 

عملكرد درب

در را ببنديد تا بررسي كنيد همه عملكردها مطابق با كتابچه راهنماي كاربر درست است.

 

وضعيت آب

وضعيت آب را در مخزن آب يا فرورفتگي بررسي كنيد. آگار، خون يا زباله هاي جامد مي‌توانند مشكلات و خرابي ايجاد كنند. ريختن هر يك از اين موارد در هر اتوكلاو باعث انسداد لوله ها، شيرآلات و تخليه و غيره مي‌شود و بايد حتما از آن جلوگيري شود.

 

مطلب پيشنهادي: 5 نكته ساده براي افزايش عمر سنسور دندانپزشكي

 

 

نگهداري هفتگي اتوكلاو 
شركت سلامت صنعت بوعلي 
علاوه بر نگهداري هاي معمول روزانه:

 

كاوشگر سطح آب را بررسي كنيد (در صورت وجود)

اطمينان حاصل كنيد كه پروب سطح آب مرتباً بازرسي و در صورت لزوم تميز مي‌شود تا از تجمع رسوبات جلوگيري شود.

 

تميز كردن محفظه

محفظه بايد به ميزان كافي تميز شود تا از تجمع آلودگي در داخل آب يا كاوشگر سطح آب جلوگيري شود، و ما پيشنهاد مي‌كنيم كه براي يك اتوكلاو كه به صورت روزانه استفاده مي‌شود، محفظه بايد هفته اي يك بار بررسي شود و در صورت لزوم مطابق با دفترچه راهنما تميز شود. ريختن هر ماده اي در اتوكلاو باعث انسداد لوله ها، دريچه ها و زهكشي ها و غيره مي‌شود و بايد حتما از آن جلوگيري شود.

 

نظارت بر دما / فشار

در طول يك چرخه، همبستگي فشار سنج را در برابر فشار نمايش داده شده بررسي كنيد.

 

ويژگي هاي ايمني اتوكلاو

اتوكلاو براي جلوگيري از باز شدن درب هنگام فشار دادن محفظه و جلوگيري از فشار در صورت بسته نشدن درب، داراي قفل هاي ايمني است. مقررات بهداشت و ايمني انگلستان پيش بيني كرده است كه يك فرد متخصص بايد سيستم تعطيلي و انسداد را در فواصل منظم بازرسي كند. همه اپراتورها بايد در استفاده از كنترل ها، روش هاي عملكرد دستگاه هاي ايمني آموزش ببينند.

 

كاغذ چاپگر را بررسي كنيد (در صورت نصب)

اگر اتوكلاو گزينه چاپ داده ها را دارد، رول كاغذ را بررسي كنيد و در صورت لزوم آن را تعويض كنيد.

 

چند نكته در نگهداري اتوكلاو ها 
شركت سلامت صنعت بوعلي 
 

قبل از قرار دادن در اتوكلاو اطمينان حاصل كنيد كه وسايل خشك و تميز هستند. محلول تميز كننده اضافي را روي تجهيزات نريزيد. زيرا اين كار باعث مي‌شود تا سريع تر تجمع ايجاد شود و دستگاه شما سخت تر كار كند.
در آب اتوكلاو فقط از آب مقطر استفاده كنيد. خلوص آب واقعاً به افزايش عمر دستگاه كمك مي‌كند تا اطمينان حاصل كند كه كلسيم تجمع نمي‌يابد و از خوردگي يا آسيب در اتوكلاو جلوگيري مي‌كند.
اتوكلاو خود را بيش از 75 درصد ظرفيت نگهداري پر نكنيد. اين كار مي‌تواند باعث آسيب جدي به قسمت هاي تخليه دستگاه شود.
فيلترها و واشر درها را مرتباً تعويض كنيد
هنگام تميز كردن دستگاه از هرگونه آسيب يا ساييدگي آگاه باشيد. رفع ترك خوردگي مهر و موم يا مشكلات ديگر مي‌تواند با جلوگيري از خرابي عمده در آينده باعث صرفه جويي در وقت و دستگاه شما شود.
تميز كردن هفتگي فيلترهاي محفظه به طور چشمگيري به چرخه دستگاه شما براي عملكرد بهينه كمك مي‌كند. اين كار به تخليه سيستم هيدروليك – آب از محفظه كمك مي‌كند.
زباله هاي مخزن آب را تخليه كنيد، تخليه نكردن زباله مخرن آب باعث جمع شدن روزانه باكتري ها و محفظه هاي فاضلاب مي‌شود
بسته به استفاده از دستگاه، اطمينان حاصل كنيد كه دستگاه در صورت لزوم توسط يك تكنسين حرفه اي تأييد صحت نگهداري شده است.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۷:۱۴ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

شير برقي چگونه عمل ميكند؟

شير برقي چيست و چگونه در اتوكلاو ايراني سلامت صنعت بوعلي عمل ميكند ؟
شير برقي يا سلونوئيد ولو يكي از شير هاي الكترومكانيكي كنترلي در صنايع مختلف است. از شير برقي براي قطع و وصل كردن جريان مايعات و يا گاز ها استفاده مي شود. سلونوئيد ولو براي باز و بسته و يا چرخش شير از نيروي الكتريكي استفاده مي كند. شير برقي قادر است تا انرژي الكتريكي را به انرژي مكانيكي تبديل كرده و سپس جريان مايعات و يا گاز ها قطع و يا وصل كند. اين شير ها از جمله پر استفاده ترين و پر كاربرد ترين ابزار ها در مدار هاي گازي و يا مدار هايي كه با مايعات سر و كار دارند هستند. در اين مقاله از سري مقالات آموزشي الكترو پنوماتيك آراد قصد داريم تا پاسخ سوال شير برقي چيست را به طور كامل بدهيم و شما را با كاربرد هاي مختلف آن آشنا كنيم.

سلونوئيد ولو چيست ؟
اگر بخواهيم يك تعريف جامع از شير هاي برقي داشته باشيم مي توانيم آن ها را به عنوان شير هاي الكترو مكانيكي كه براي كنترل جريان مايعات و گاز ها بكار مي روند معرفي كنيم. از اين شير ها كنترلي در سيستم هاي پنوماتيك و هيدروليكي بسيار استفاده مي شود. باز و بسته شدن اين دسته از شير ها به كمك جريان الكتريكي و يا برق صورت مي گيرد.


سلونوئيد چيست ؟
اين ابزار معمولاً در راه‌اندازي شير برقي به كار مي‌رود. كار كرد دقيق اين وسيله اين است كه جريان برق را تبديل به حركت خطي و در نهايت نيروي مكانيكي مي‌نمايد.

اجزاء سلونوئيد كدامند؟
قاب: اين قسمت از سلونئيد از جنس ورق فولاد مي‌باشد و كار برد آن اين است كه در زمان اتصال جريان برق به سيم پيچ، نقش آهنربا را ايفا كرده و باعث به حركت درآمدن سنبه مي‌شود.
سيم پيچ: قسمتي از سلونوئيد است كه از پيچيده شدن يك سيم مسي ساخته شده است. هر لايه از اين سيم به واسطه‌ي يك قطعه كاغذ چرب و عايق از يكديگر جدا مي‌شوند و كل قسمت سيم پيچ به وسيله ي يك عايق لاكي محافظ در برابر رطوبت پوشش داده مي‌شود.
سنبه سلونوئيد: اين قسمت در واقع يك جزء متحرك در درون سلونوئيد مي‌باشد كه از لايه‌هاي فولاد تشكيل مي‌شود. اين لايه‌ها هيچ حركتي نسبت به يكديگر ندارند.

كاربرد هاي مختلف شير برقي در 
اتوكلاو ايراني سلامت صنعت بوعلي
چيست ؟
همانطور كه اشاره كرديم در مدار هايي كه در آن ها سيالات جريان دارند، سلونوئيد ولو ها بسيار پر كاربرد و پر استفاده هستند. از جمله كاربرد هاي اين شير هاي كنترلي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

كنترل كردن شير هاي صنعتي بزرگ
كنترل كردن سيستم هاي آبپاش صنعتي و اتوماتيك
قابل استفاده در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي
قابل استفاده در ماشين هاي لباسشويي و ظرفشويي
كنترل سيلندر خودروها
كنترل كردن سيال هاي وارد شده به موتور
كنترل كردن سيستم هاي پر قدرت بادي و هيدروليكي
سيستم هاي تصفيه آب
كمپرسور ها
وسايل آناليز خون
بيشتر بخوانيد – كليد محافظ جان چيست ؟
اجزاي شير برقي چيست ؟
اگر بخواهيم اجزاي شير هاي سلونوئيد رو به بشناسيم مي توانيم آن ها را به دو قسمت عمده زير تجزيه كنيم:

شير اصلي يا همان بدنه شير كه سلونوئيد به آن متصل شده است.
سلونوئيد
حال هر يك از قسمت ها به اجزاي مختلفي تقسيم مي شوند كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت.

قسمت هاي مختلف بدنه شير سلونوئيد چيست؟
قسمت ورودي
قسمت خروجي
ديافراگم
فنر ديافراگم
سلونوئيد يا بوبين شير برقي از چه قسمت هاي تشكيل شده است ؟
سيم پيچ
ميله آهني
فنر
شير كنترلي
كانال كنترلي
نحوه كار شير برقي چگونه است ؟
همانطور كه اشاره كرديم قسمت سلونوئيد از سيم پيچ تشكيل شده است. با عبور دادن جريان الكتريكي از درون اين سيم پيچ يك ميدان مغناطيسي ايجاد مي كنيم. اين ميدان مغناطيسي دقيقا همان فاكتوري است كه عملكرد شير را كنترل مي كند. هنگامي كه ميدان مغناطيسي درون شير ايجاد شد، پيستون آن به سمت بالا حركت كرده و اجازه عبور جريان را مي دهد.

بيشتر بخوانيد – شاسي استپ استارت چيست ؟
مزاياي استفاده از سلونوئيد ولو در 
اتوكلاو ايراني سلامت صنعت بوعلي
در بيشتر سيستم هاي كنترلي بسيار حائز اهميت است كه بتوانيم جريان را به مدار وارد و يا آن را قطع كنيم. همچنين داشتن كنترل بر روي اين جريان از ديگر نكات مهم در سيستم هاي كنترلي است. شير برقي دقيقا همان وسيله اي است كه اين قابليت ها را در اختيار ما مي گذارند. شير هاي برقي را مي توان به كمك كليد هاي الكتريكي ساده از راه دور كنترل كرد كه از ديگر مزاياي آن ها به شمار مي رود. بنابراين اگر بخواهيم مزاياي استفاده از شير برقي را ليست كنيم مي توانيم به صورت زير عمل كنيم:

كاربرد هاي بالا با توجه به اجزا الكتريكي مختلف
كنترل جريان ورودي و خروجي به مدار
جريان مصرفي برق پايين
نگهداري ساده و آسان
تعميرات راحت
پاسخ دهي بسيار سريع
صرفه جويي در مصرف انرژي
قابليت كنترل از راه دور
قابليت اطمينان بالا
دوام و ماندگاري زياد



نكات مهم هنگام خريد شير برقي چيست ؟
براي اينكه بتوانيد يك شير سلونوئيد خوب و مناسب را خريداري كنيد بايد يك سري نكات را در نظر داشته باشيد. از جمله نكات مهم خريد شير برقي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

ولتاژ ورودي: اينكه شير از ولتاژ AC و يا DC ساپورت مي كند يا خير و مقدار ولتاژ شير در چه بازه اي است
حداكثر زمان روشن بودن
اندازه دهانه شير چه سايزي باشد تا بتوانيم شير را متناسب با لوله اي كه قصد داريم بر روي آن نصب كنيم تهيه كنيم
فشار قابل تحمل شير برقي چند بار است
سيالات و موادي كه قرار است از داخل شير عبور كنند از چه نوعي هستند


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۸:۰۸ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

شير پنوماتيك

عملكرد شيرهاي پنوماتيك در اتوكلاو بيمارستاني سلامت صنعت بوعلي  چيست؟
شيرهاي پنوماتيك واحد كنترل كننده سيستم هاي پنوماتيك هستند. اين شيرها تجهيزاتي هستند كه موظف به كنترل سرعت، دبي و فشار هواي عبوري در سيستم هاي پنوماتيك هستند. انتقال قدرت در سيستم هاي پنوماتيك به كمك نيروي هواي فشرده انجام مي شود و از اين رو اطلاع از وظايف و نحوه عملكرد اجزاء كنترلي بسيار مهم بوده و از اساسي ترين وظايف طراح است. در صورت انتخاب نادرست شير پنوماتيك، مدار مطابق برنامه عمل نخواهد كرد و در نهايت هدفي كه از طراحي سيستم انتظار داشتيم محقق نخواهد شد. به طور كلي شيرهاي پنوماتيك با وارد كردن نيرو توانايي كنترل مسير هوا را دارند و مي توانند آن را قطع و وصل كنند. در شيرهاي دستي اين كنترل به صورت وارد كردن نيرو با دست انجام مي شود و در شيرهاي برقي، جريان الكتريكي است كه موظف به كنترل و تحريك شير است. جريان الكتريكي باعث ايجاد خاصيت آهنربايي بوبين شده و به اين ترتيب منجر به ايجاد نيروي لازم براي تغيير وضعيت شير پنوماتيك خواهد شد.

 
انواع شير پنوماتيك
روش هاي مختلفي براي طبقه بندي شير ها وجود دارد كه در ادامه دو نوع دسته بندي كه جزء روش هاي مرسوم است را اشاره مي كنيم. شير ها از منظر نوع عملكرد به سه دسته اصلي تقسيم مي شوند:

شير پنوماتيك كنترل جهت
شير پنوماتيك كنترل فشار
شير پنوماتيك كنترل جريان
شير پنوماتيك پروپرشنال
شير پنوماتيك ماژولار
 

علاوه بر دسته بندي هاي ذكر شده، بهتر است اين نكته را به خاطر داشته باشيم در دسته بندي كلي، دو نوع شير پنوماتيك وجود دارد و تفاوتشان در اين است كه در نوع اول آنچه كنترل مي شود هوا يا گازي بي اثر است و الزاما سيستم كنترل اين شيرها با هوا نيست. در نوع دوم اين شيرها سيال كنترل شونده چيزي غير از هوا است. به عنوان مثال آب، روغن يا هر سيال ديگري خواهد بود و اين بار سيستم كنترل كننده اين سيال به صورت پنوماتيكي است. البته معمولا به شيرهاي گروه دوم شيرهاي محرك پنوماتيكي گفته مي شود. لازم به تاكيد است كه آنچه در اينجا توضيح داده مي شود، در دسته اول قرار گرفته و در اصل سيال آنها پنوماتيكي است. البته انواع شير پنوماتيك را طبق پارامترهاي اصلي شير به روش هاي ديگري نيز طبقه بندي مي كنند كه نمونه هايي از آن عبارتند از:

تعداد پورت هاي ورود و خروج شير
نحوه باز و بسته شدن شير يا موقعيت هاي شير
تعداد مسيرهاي جريان
 

شير پنوماتيك كنترل جهت
شيرهاي كنترل جهت پنوماتيك به وسيله باز يا بستن گذرگاه دبي خروجي را كنترل مي كنند و در نهايت به اين وسيله جهت حركت شفت يا ميله جك را مي توان كنترل كرد. به طور كلي اين شير ها به دو دسته ي شير هاي قطع و وصل جريان و يكسو كننده جريان تقسيم مي شوند. عناصر و بخش هاي تشكيل دهنده شيرها شامل سه دسته ي زير است:

عناصر ورودي كه به آن عناصر سيگنال دهنده هم مي گويند.
عناصر پردازنده
عناصر كنترل كننده
همانطور كه از نام اين شير مشخص است؛ شير هاي قطع و وصل موظف به قطع و وصل كردن جريان است و شير هاي يكسو كننده جريان را در يك جهت عبور داده و در جهت ديگر اجازه عبور را نمي دهند. 

 

شير پنوماتيك كنترل فشار
براي تنظيم فشار مخزن از شير كنترل فشار پنوماتيك استفاده مي شود؛ در واقع به كمك اين شير ها مي توان فشار ثابتي را در سيستم حفظ كرد. همانطور كه در شكل زير مي بينيم؛ اين شير ها به كمك يك فنر و تنظيم آن فنر روي فشار خاصي كار مي كنند. هرگاه فشار كاري از حد تعريف شده براي فنر بيشتر شود؛ باعث جمع شدن فنر شده و در نتيجه مابقي سيال تخليه خواهد شد؛ به اين ترتيب فشار سيستم كنترل مي شود.

 

 

شير هاي تنظيم كننده فشار در اصل با ثابت نگه داشتن فشار فارغ از هر نوع نوسان ايجاد شده در سيستم فشار ثابتي ايجاد مي كند.

 

شيرهاي پنوماتيك كنترل جريان
شيرهاي كنترل جريان پنوماتيك با ايجاد گلويي در يك جهت خاص در سيستم، مسير عبور هوا را محدود مي كند يا افزايش مي دهد و در نتيجه جريان كنترل خواهد شد. اين دسته از شير ها را طبق طراحي مي توان روي سيلندر يا در نقاط مختلف سيستم نصب كرد.

از نظر نوع تحريك، شير ها در انواع مختلف زير ارائه مي شوند:

تحريك دستي
تحريك مكانيكي يا بادامكي
تحريك پنوماتيكي يا هوايي
تحريك سلنوئيدي
 

روش هاي تحريك شير ها 

اتوكلاو بيمارستاني سلامت صنعت بوعلي
دو دسته تحريك برقي (Solenoid) و تحريك دستي از دو نوع پركاربرد و مرسوم شيرهاي پنوماتيكي هستند. در حالت دستي به كمك اهرم شير تحريك شده و فرمان مد نظر را انجام مي دهد. در مدل هاي برقي اين جريان الكتريكي است كه با اعمال نيروي الكتريكي و ايجاد خاصيت آهنربايي نيروي مورد نياز جهت تغيير، قطع و وصل هوا و تنظيم مقدار جريان را فراهم مي كند.

طراحي سيستم هاي كنترلي الكتريكي و ساخت آنها با استفاده از شير هاي كنترل برقي امكان پذير است؛ اين دسته از شير ها داراي بوبين (Solenoid) بوده كه با انواع ولتاژها قابل تحريك هستند.

 

نماد شماتيك شير پنوماتيك
تصاوير زير نماد شماتيكي براي تعدادي از روش هاي تحريك شير ها مي باشد.

نماد شير پنوماتيك
تحريك مكانيكي (بادامكي)
پدال پايي


سلونوئيدي پيلوت دار
عملكرد سلونوئيدي


دستي با دكمه فشاري
دستي با اهرم دستي


عملكرد پيلوتي

 

در ادامه براي آشنايي و درك بهتر اختصارات موجود در پلاك يك شير پنوماتيكي، يك نمونه را مورد تحليل و بررسي قرار مي دهيم.

آنچه به عنوان نماد شماتيك روي پلاك شير پنوماتيك مشاهده مي شود، مشابه شكل زير است.

 

 

هر كدام از حروف به كار رفته در نماد بالا داراي مفاهيم استانداردسازي شده طبق جدول زير هستند.

نماد شماتيك روي پلاك شير پنوماتيك
حروف
معني
P
ورودي شير
S, R
تخليه هوا
B, A
خروجي شير
 

پورت P: اصطلاحا به اين پورت، پورت فشار يا منبع تغذيه گفته مي شود چراكه اين پورت محل ورود هواي فشرده به شير است. لازم به يادآوري است كه اين پورت به خروجي كمپرسور متصل است.
پورت A و B: اين پورت ها مستقيم به عملگري كه قرار است به حركت درآورده شود اتصال دارند تا در سيستم پنوماتيكي از هواي خروجي بهره برداري لازم به عمل آيد.
پورت S و R: اين دو پورت به منظور تخليه هوا طراحي و تعبيه شده اند و به آنها پورت اگزوز يا تخليه مي گويند.
لازم به ياد آوري است كه در اصل آنچه روي پلاك شير رسم مي شود تصويري از دياگرام داخلي شير در حالت ابتدايي (توقف) است. در شكل زير انواع وضعيت هاي قبل از تحريك شير را مشاهده مي كنيم.

 

نحوه نام گذاري شير هاي پنوماتيك
اكثر شركت هاي توليد كننده شير هاي پنوماتيكي طبق استانداردي تحت عنوان ISO-1210-1 عمل مي كنند. طبق اين استاندارد تعداد وضعيت ها و راه هاي شير به كمك اعداد بيان مي شوند. به عنوان مثال نماد شماتيكي نشان داده شده در بالا يك شير پنوماتيكي 2-5 است (همواره ابتدا تعداد پورت ها و سپس تعداد وضعيت هاي شير بيان مي شود.) و به اين معناست كه اين شير داراي 5 پورت و 2 وضعيت است كه:

حالتي كه شير تحريك نشده است را عموما حالت اول مي نامند. در اين وضعيت پورت ورودي شير (P) به پورت خروجي شير (A) متصل است و همچنين پورت خروجي شير (B) به پورت (S) متصل است و در نتيجه هواي فشرده تخليه مي شود. نكات بيان شده به راحتي با توجه به نماد شماتيكي شير پنوماتيكي مشخص مي شود.
حالت دوم زماني به وجود مي آيد كه ولتاژ به شير وارد مي شود و اصطلاحا شير در حالت تحريك قرار دارد. در اين وضعيت پورت ورودي (P) به پورت خروجي شير (B) متصل شده و نيز پورت ورودي (A) به پورت (R) متصل شده و به اين ترتيب هواي فشرده تخليه مي شود.
 

پارامترهاي موثر براي انتخاب شير پنوماتيك
اتوكلاو بيمارستاني سلامت صنعت بوعلي
به طور خلاصه طبق توضيحات ارائه شده، براي انتخاب صحيح از شير پنوماتيك بايد موارد زير را در نظر گرفت:

سيال: آنچه اين شيرها قادر به كنترل هستند، عموما هواي فشرده است و استفاده از آنها براي هر سيال ديگري ممكن است باعث آسيب به شير و عدم كارايي آن شود.
سايز پورت: از مهم ترين موارد موثر براي انتخاب شير پنوماتيك مشخص كردن سايز پورت بر اساس اينچ است.
تعداد پورت ها و پوزيشن هاي شير
ولتاژ مجاز: شيرهاي برقي كه با تحريك الكتريكي كار مي كنند ممكن است به صورت AC يا DC تحريك و شروع به كار كنند.
فشار عملياتي: مقدار فشاري كه شير قادر به تحمل در سيستم پنوماتيك است.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۹:۵۸ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

استيل 316

كاربرد و مشخصات ورق استيل 316 در چنبر اتوكلاو ايراني شركت سلامت صنعت بوعلي
 

 

استيل 316 آلياژي فولادي از كروم نيكل موليبدن است. اين گريد نيز مانند استيل 304 آلياژي آستنيتي از استنلس استيل است كه به منظور بهبود مقاومت به خوردگي عنصر موليبدن به تركيب شيميايي آن اضافه شده‌­است.

موليبدن موجب مي‌­شود مقاومت به خوردگي و خوردگي شكافي در محيط‌­هاي حاوي كلرايد افزايش يابد. استيل 316 در مواجهه با اسيدهاي با قدرت اكسيد كنندگي بالا(مانند اسيد نيتريك) مقاومت به خوردگي­ اش كاهش ميابد.

آلياژهاي آستنيتي فولاد زنگ نزن غير مغناطيسي هستند اما با انجام كار سرد روي آن­ها ممكن است كمي مغناطيسي شوند كه به منظور از بين بردن مغناطيس ورق استيل 316 را پس از كار سرد آنيل مي­‌كنند تا دوباره غير مغناطيسي يا اصطلاحا نگير شود.

ورق استنلس استيل 316 قابليت شكل­‌دهي و جوشكاري عالي دارد و از آن در كاربردهاي گسترده ­اي استفاده مي­‌شود. قطعات نازك ساخته شده از ورق استيل 316 (با ضخامت كمتر از 6 ميليمتر) نيازي به عمليات حرارتي و بازپخت پس از جوشكاري ندارند.

استاندارد ورق استيل 316
گريدهاي مختلف استيل 316 در استانداردهاي متفاوت با نام‌­هاي مختلفي شناسايي مي­‌شوند كه در جدول زير برخي از اين نام­‌ها ذكر شده‌­اند:

ASME
ASTM
JIS
DIN Name
DIN No
BS
UNS No
Grade
SA240
A240
Sus316
X5CrNiMo17-12-2
1.4401
316S31
S31600
316
-
-
Sus316l
X2CrNiMo17-12-2
1.4404
316S11
S31603
316L
-
-
-
-
-
316S51
S31609
316H
 

گريد L316 در واقع آلياژ كم كربن استيل 316 است كه مشكل رسوب كاربيد در مرزدانه را هنگام جوشكاري و عمليات حرارتي برطرف كرده‌­است. بنابراين مي­‌توان ورق استيل L316 را با ضخامت بيشتر از 6 ميليمتر به راحتي جوشكاري كرده و نگران رسوب كاربيد در مرزدانه نبود. از ورق استيل H316 كه آلياژ پر كربن استيل 316 است براي كاربردهاي دما بالا كه نياز داريم استحكام در آن دما بالا باقي بماند استفاده مي‌­شود. ريزساختار آستنيتي استيل 316 موجب شده‌­است كه استحكام ورق در دماهاي پايين (تا 200- درجه سانتيگراد) هم به خوبي حفظ شود.

مشخصات استيل 316 
اتوكلاو ايراني شركت سلامت صنعت بوعلي
در جدول زير درصد عناصر موجود در تركيب شيميايي آلياژهاي مختلف استيل 316 بيان شده‌­است:

 

N
Ni
Mo
Cr
S
P
Si
Mn
C
%عناصر/آلياژ
0.1
10-14
2-3
16-18
0.03
0.045
0.75
2
0.08
316
0.1
10-14
2-3
16-18
0.03
0.045
0.75
2
0.03
L316
-
10-14
2-3
16-18
0.03
0.045
0.75
2
0.04-0.1
H316
 

 

 

برخي از خواص فيزيكي و مكانيكي استيل 316 در جدول زير بيان شده‌­است:

 

(gr/cm3)دانسيته
8.027
مدول الاستيك(GPa)
193
(W/m.°K)هدايت حرارتي
16.3
(nΩ.m)مقاومت الكتريكي
740
استحكام كششي(MPa)
515
استحكام تسليم(MPa)
205
محدوده ذوب(℃)
1390-1440
%ازدياد طول
40
سختي(برينل)
217
 

مقاومت خوردگي استيل 316 در محيط­‌هاي آبي حاوي 1000 ميلي‌گرم كلرايد در يك ليتر آب و دماي محيط بسيار خوب است اما اين مقاومت براي آب با دماي 60 درجه سانتيگراد به ميزان 300 ميليگرم كلرايد در يك ليتر آب كاهش ميابد. چون مقاومت به خوردگي استيل 316 در محيط­‌هاي نمكي و حاوي يون كلرايد خوب است به عنوان گريد دريايي(marine) استنلس استيل نيز شناخته مي­‌شود. اما همان طور كه در بالا اشاره شد مقاومت به خوردگي آن در محيط‌­هاي دريايي گرم خوب نيست و احتمال دارد زنگ زده شود. در شكل زير مقاومت به خوردگي شكافي در مواجهه با يون كلرايد براي آلياژهاي استيل 304، 316 و L940 نشان داده شده‌­است:

تحمل دمايي استيل 316
استيل 316 مقاومت به اكسيداسيون خوبي در سرويس‌­هاي متناوب تا دماي 870 درجه سانتيگراد و در سرويس­‌هاي مداوم تا دماي 925 درجه سانتيگراد دارد. بهتر است براي استفاده از ورق استيل 316 در محيط­‌هاي آبي و محدوده دمايي 425 الي 860 درجه سانتيگراد احتياط كنيم چون در اين محدوده دمايي احتمال رسوب كاربيد و خوردگي وجود دارد.

گريد L316 مقاومت خوبي در برابر رسوب كاربيد دارد و مي‌­توان از آن در محدوده دمايي ذكر شده در بالا كه ورق 316 حساس به رسوب كاربيد است استفاده كرد. گريد H316 استحكام خوبي در دماهاي بالا دارد و از آن براي استفاده در كاربردهايي كه دما بالاي 500 درجه سانتيگراد است و به سيستم فشار وارد مي‌­شود مورد استفاده قرار مي­‌گيرد.

براي آنيل استيل 316 را تا دمايي بين 1010 الي 1120 درجه سانتيگراد گرم كرده سپس به سرعت كوئينچ مي­‌كنند. استيل 316 نيز مانند ساير گريدهاي آستنيتي قابليت سخت شدن با عمليات حرارتي را ندارد اما كار سرد موجب افزايش استحكام و سختي آن مي­‌شود.

ورق استيل 316 را مي­‌توان با تمامي روش‌­هاي استاندارد همجوشي جوشكاري كرد و به منظور دستيابي به بيشترين مقاومت به خوردگي مقاطع ضخيم(با ضخامت بيشتر از 6 ميليمتر) ساخته شده از ورق استيل 316 را پس از جوشكاري تحت عمليات حرارتي قرار مي­‌دهند.

براي كار گرم(Hot Working) روي ورق استيل 316 آن را تا دمايي بين محدوده 927 الي 1204 درجه سانتيگراد گرم كرده سپس كار گرم روي آن انجام مي­‌شود. در ادامه به منظور رسيدن به ماكزيمم مقاومت به خوردگي بايد در دماي 1900 درجه سانتيگراد آنيل شده و در آب كوئينچ شود.

وزن ورق استيل 316
مانند هر مقطعي وزن ورق استيل 316 را با توجه به ابعاد، ضخامت و دانسيته‌اش محاسبه مي‌­كنند. ما در سايت تجارت فلز به شما كمك مي­‌كنيم تا با مشخص كردن ابعاد و ضخامت ورق استيل 316 وزن آن را محاسبه كنيد.

فرمول چگالي طبق معادله زير محاسبه مي­شود:

 

ρ=mV                ρ→چگالي    m→وزن   V→حجم

براي محاسبه حجم طول، ضخامت و عرض ورق را در هم ضرب مي‌كنيم. مقدار چگالي ورق استيل 316 را داريم و با كمك معادله بالا وزن ورق استيل 316 محاسبه مي­‌شود.

كاربرد ورق استيل 316
با توجه به ويژگي­‌هايي كه استيل 316 دارد مي­‌توان از آن براي كاربردهاي مختلفي استفاده كرد مانند:

ساخت تجهيزات آماده سازي غذا به ويژه غذاهاي شور
ساخت تجهيزات آزمايشگاهي و ابزار آلات پزشكي
استفاده در صنايع دريايي
ساخت مخازن براي جابجايي مواد شيميايي
ساخت تجهيزات مورد استفاده در معدن
ساخت تجهيزات براي تصفيه آب
ساخت مخازن تحت فشار
 

قيمت ورق استيل 316 
اتوكلاو ايراني شركت سلامت صنعت بوعلي
مانند هر قطعه‌­اي كه در بازارهاي صنعتي عرضه مي­‌شود قيمت استيل 316 نيز وابسته به قيمت مواد اوليه­‌اش است. در استنلس استيل‌­هاي آستنيتي به منظور پايدار كردن فاز آستنيت در دماي اتاق از عنصر نيكل استفاده مي­‌شود كه فلزي گرانبهاست. بنابراين قيمت ورق استيل 316 با تغيير قيمت جهاني نيكل كم يا زياد مي­‌شود. علاوه بر اين به منظور بهبود مقاومت به خوردگي به ورق استيل 316 مقاديري موليبدن نيز اضافه شده‌­است كه موجب افزايش قيمت استيل 316 نسبت به استيل 304 مي­‌شود.

فرآيندهاي ساخت و شكل‌­دهي ورق و همچنين پردازش سطح نهايي آن قيمت استيل 316 را تغيير مي­‌دهند. هر چه فرآيند ساخت پيچيد‌ه‌­تر باشد و پردازش آن مراحل بيشتري داشته باشد قيمت ورق استيل 316 بالاتر مي­‌رود.

علاوه بر موارد ذكر شده قيمت ورق استيل عرضه شده در بازار ايران چون كالايي وارداتي محسوب مي­‌شود متاثر از قيمت ارز، برند توليدكننده ورق، هزينه‌­هاي حمل‌­و‌نقل بين­‌المللي (مانند CIF، FOB و CFR) و روابط سياسي ايران با توليدكنندگان ورق استيل 316 است. با همه­‌گير شدن استفاده از اينترنت در صنعت خريد و فروش فولاد و مقاطع فولادي، خريداران مي­‌توانند با چند كليك ساده قيمت استيل 316 عرضه شده در بنگاه‌­هاي مختلف را با هم مقايسه كرده و بهينه‌­ترين گزينه را از نظر قيمت و كيفيت انتخاب كنند. تجارت فلز اين اطمينان را به شما مي­‌دهد كه ورق استيل 316 با كيفيت بالا و قيمت مناسب را به شما عرضه مي­‌كند. خريداران محترم مي­‌توانند با مراجعه به وبسايت www.tejaratfelez.com يا تماس با شماره 49143-021 با كارشناسان مجرب ما در تماس بوده و اطلاعات لازم را در مورد ورق استيل 316 و قيمت آن بدست آورند.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۲:۲۱ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

فشار

سنسور فشار اتوكلاو بيمارستاني 
از اتوكلاو شركت سلامت صنعت بوعلي چه ميدانيد؟ ما پاسخ گوي شما هستيم شركت سلامت صنعت بوعلي با قطعات آن آشنايي داريد؟ ما پاسخ گوي شما هستيم شركت سلامت صنعت بوعلي  به نظر شما چند نوع اتوكلاو وجود دارد كه داراي سنسور فشار اتوكلاو هستند؟ ما پاسخ گوي شما هستيم شركت سلامت صنعت بوعلي  مي خواهيم همه چيز در مورد سنسور فشار اتوكلاو را به شما توضيح دهيم تا شما را با اين دستگاه فوق العاده عالي بيشتر آشنا كنيم.

اگر يك اتوكلاو به صورت حرفه اي طراحي شده باشد و براي توليد آن قطعات با كيفيتي استفاده شده باشد، بايد سال ها بدون مشكل كار كند؛ تمامي دستگاه هايي كه با نام اتوكلاو شناخته شده اند امروزه به بهترين نحو ممكن جوابگوي بسياري از افراد هستند، يكي از قطعات مهم موجود سنسور فشار اتوكلاو است، وظيفه ي اصلي اين قطعه در اتوكلاو چيست؟ ما پاسخ گوي شما هستيم شركت سلامت صنعت بوعلي آيا مي توان آن را تعويض كرد؟ ما پاسخ گوي شما هستيم شركت سلامت صنعت بوعلي شما چه سوالاتي در اين زمينه داريد؟ ما پاسخ گوي شما هستيم شركت سلامت صنعت بوعلي

 

 

 

انواع سنسور فشار 
اتوكلاو بيمارستاني
دستگاه هاي اتوكلاو نياز به مراقبه دارند كه يكي از راه هاي بسيار ساده كنترل فشار و دماي موجود در آن است كه با استفاده از سنسور فشار اتوكلاو مي توان به راحتي آن را كنترل كرد و از خطر و هزينه هاي احتمالي جلوگيري كرد، كاربرد اصلي نمايش خروجي فشار مي باشد، اين قطعه به گونه طراحي شده است كه فشار موجود در اتوكلاو را خوانده و پس از پردازش اوليه خروجي به شما نمايش خواهد داد، توجه داشته باشيد نام ديگر سنسور فشار سنسور ترنسديور نيز مي باشد.

اين سنسور با به راه افتادن دستگاه اتوكلاو براي استريل كردن ابزارها فعال مي شود كه كنترل فشار را طي عمليات را انجام مي دهد و آن را به شما اعلام مي كند، از جمله ديگر كاربرد هاي آن شامل:

تست نشتي
اندازه گيري سطح مخازن
فنلوري پردازش
و …
نكته ي مهمي كه مي توان در اينجا به آن اشاره داشت نوع سنسور فشار است، به دليل متنوع بودن اين سنسورها هر كدام را براي براي دستگاه هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي دهند كه يكي از آن ها سنسور فشار سوزني است كه براي اتوكلاوهاي صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

مزايا سنسور فشار 
اتوكلاو بيمارستاني
براي تعويض اين سنسورها را  مي توانيد از دفترچه هاي راهنما كمك بگيريد، اما ديگر مزيتي كه مي توان در اينجا به آن اشاره داشت به دليل طراحي عالي كه دارند موجب شده است در برابر هر گونه لرزش و شوك از خود مقاومت نشان دهند.

با خانواده ي بزرگي از سنسورها روبرو هستيم كه مي توان آن ها را از بسياري جهات دسته بندي كرد، اما مهم ترين ويژگي آن ها اين است تحمل فشارها و دماهاي بالاست كه در دستگاه هاي اتوكلاو از بهترين نوع سنسورها استفاده مي شود كه قابليت فشارهاي بسيار بالا را دارند.

 

 

شركت سلامت صنعت بوعلي


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۱:۱۲ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

انگل چيست ؟

مشخصات فني شير زاويه اي يا انگل ولو در اتوكلاو بخار شركت سلامت صنعت بوعلي 
انگل ولو يك شير پستوني با عملگر پنوماتيك مي باشد كه استم آن با ديسك يا همان پلاگ عمود بر سيت مي باشد و با دستور اكچيتور پنوماتيك مسير سيال عبوري را قطع و وصل و كنترل مي كنند.

 

 

 


اجزاء انگل ولو پنوماتيك
انگل ولو پنوماتيك يا همان انگل ولو پيستوني كه توسط يك پلاگ كه به پيستون و استم متصل مي شود و با نيروي باد فنر باز مي شود، قطع و وصل سيال را انجام مي دهد. لازم به ذكر است از انگل ولو پنوماتيك مي توان براي كنترل سيال در مدت طولاني استفاده كرد. در صورت بسته شدن ورودي و خروجي انگل ولو توسط آشغال، به آساني مي توان با يك سيخ يا سيم باريك مسير سيال را باز كرد.

 

 

 


انگل ولو در اتوكلاو بخار شركت سلامت صنعت بوعلي 
برندهاي موجود انگل ولو پنوماتيك

 

انگل ولو پنوماتيك نوجيكس 
انگل ولو پنوماتيك فستو

 

انواع انگل ولو پنوماتيك از نظر اتصال
انگل ولو پنوماتيك رزوه اي
در اين نوع اتصال كه متداول ترين نوع اتصال انگل ولو پنوماتيك هست، رزوه اي به لوله متصل مي شود كه باز كردن و بستن آن به آساني امكان پذير است.

 

 

 


انگل ولو پنوماتيك فلنجي
در اتصال انگل ولو پنوماتيك فلنجي همان طور كه از نامش پيداست، توسط فلنج به فلنج هاي متصل به لوله متصل و با پيچ و مهره بسته مي شود.

 

 

انگل ولو در اتوكلاو بخار شركت سلامت صنعت بوعلي 
انواع انگل ولو پنوماتيك از نظر متريال
انگل ولو پنوماتيك استيل
در اين مدل جنس بدنه و اكچيتور انگل ولو پنوماتيك، از استيل 304 و 316 و 316L است كه با توجه به نوع سيال و درجه حرارت مشخص مي شود.

 

 

 


انگل ولو پنوماتيك برنزي
اين مدل انگل ولو پنوماتيك برنزي، از دو بخش انگل ولو برنزي براي سيال آب شور و غيره و اكچيتور پنوماتيك كه معمولا پلاستيكي است مونتاژ مي شود.

 

 

 


انگل ولو پنوماتيك فولادي
جنس انگل ولو از فولاد A216 Gr WCB و A105 هست و اكچيتور پنوماتيك پلاستيكي يا استيل مونتاژ مي شوند.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۴:۵۱ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

سنسور دما

انواع سنسور دما در اتوكلاو بيمارستاني 
سنسورهاي دما انواع مختلفي دارند كه هر كدام، بسته به كاربردشان، مشخصه‌هاي خاص خود را دارند. اين سنسورها از دو نوع اصلي تشكيل مي‌شوند:

سنسورهاي تماسي: اين نوع سنسورهاي دما بايد با جسم مورد نظر، كه قرار است دماي آن اندازه‌گيري شود، تماس فيزيكي مستقيم داشته باشند و از هدايت براي پايش تغييرات دما استفاده مي‌كنند.
سنسورهاي غيرتماسي: در اين سنسورها از همرفت و تابش براي پايش تغييرات دما استفاده مي‌شود. سنسورهاي غيرتماسي را مي‌توان براي آشكارسازي مايعات و گازهايي به كار برد كه هنگام تغيير دما (گرم يا سرد شدن) انرژي تابشي ساطع مي‌كنند.
سنسورها را، اعم از تماسي و غيرتماسي، مي‌توان در دسته‌هاي زير تقسيم‌بندي كرد:

سنسورهاي الكترومكانيكي
سنسورهاي مقاومتي
سنسورهاي الكترونيكي
در ادامه، هر يك از اين انواع را معرفي خواهيم كرد.

تراپ 
اتوكلاو بيمارستاني 
 
ترموستات (Thermostat) يك سنسور يا سوئيچ دماي الكترومكانيكي جالب است و اساساً از دو فلز مختلف مانند نيكل، مس، تنگستن يا آلومينيوم تشكيل مي‌شود كه به يكديگر متصل شده‌اند و يك نوار دو فلزي را تشكيل مي‌دهند. با در معرض گرما قرار گرفتن نوار، به دليل مقادير متفاوت ميزان انبساط خطي اين دو فلز غيرمشابه، حركت خمشي مكانيكي در فلزها رخ خواهد داد.

از نوار دوفلزي به تنهايي مي‌توان به عنوان يك سوئيچ يا كليد الكتريكي يا يك راه‌حل مكانيكي براي عملكرد سوئيچ الكتريكي در كنترل ترموستاتيك يا كنترل المنت‌هاي گرمايش آب در بويلرها، كوره‌ها، تانكرهاي ذخيره آب گرم و نيز سيستم خنك‌كننده رادياتور خودرو استفاده كرد.

شكل زير ساختار يك ترموستات دو فلزي را نشان مي‌دهد.

 

ترموستات از دو فلز متفاوت (از نظر مشخصات گرمايي) تشكيل شده است كه به صورت پشت به پشت به يكديگر متصل شده‌اند. وقتي هوا سرد باشد، كنتاكت‌ها بسته هستند و جريان از ترموستات عبور مي‌كند. اما هنگامي كه هوا گرم شود، يكي از فلزها نسبت به فلز ديگر منبسط‌تر شده و نوار متشكل از دو فلز به سمت بالا (يا پايين) خم مي‌شود و با باز شدن كنتاكت‌ها از عبور جريان از ترموستات جلوگيري مي‌شود.

با توجه به نوع حركت نواري كه در معرض تغييرات دمايي قرار مي‌گيرد، دو نوع عملكرد وجود دارد. يكي نوع «عملكرد ضربه‌اي» (Snap-action) است كه به صورت لحظه‌اي در يك نقطه دمايي خاص عمل روشن يا خاموش را انجام مي‌دهد. شكل زير يك ترموستات خاموش/روشن يا ON/OFF را نشان مي‌دهد.

 

نوع ديگر ترموستات، «عملكرد تدريجي» (Creep-action) دارد و موقعيت كنتاكت‌هاي آن به تدريج نسبت به تغييرات دما تغيير مي‌كنند.

ترموستات‌هاي ضربه‌اي معمولاً در خانه‌ها و براي كنترل نقطه تنظيم اجاق‌ها، اتو‌ها، مخازن آب گرم و نيز روي ديوارها براي كنترل سيستم گرمايش خانه به كار مي‌روند.

ترموستات‌هايي با عملكرد تدريجي معمولاً از كويل يا سيم‌پيچ دو فلزي تشكيل شده‌اند كه با تغيير دما به آرامي باز مي‌شود. معمولاً، نوع تدريجي نسبت نوع خاموش/روشن استاندارد به تغييرات دما حساس‌تر است، زيرا نوار آن طولاني‌تر و نازك‌تر بوده و به همين دليل، اين نوع ترموستات گزينه ايده‌آلي براي استفاده در گيج‌هاي دماسنج است.

اگرچه ترموستات‌هاي Snap-action بسيار ارزان و براي محدوده عملكرد وسيعي در دسترس هستند، يكي از معايب اصلي آن‌ها وقتي به عنوان سنسور دما مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اين است كه در مدت زمان باز تا بسته بودن كنتاكت‌هاي الكتريكي آن‌ها يك محدوده هيسترزيس بزرگ وجود دارد. براي مثال، ممكن است ترموستات روي 20∘C20∘C تنظيم شده باشد، اما تا زماني كه به 22∘C22∘C نرسد، تيغه‌هاي آن باز نشود يا اينكه تا به 18∘C18∘C  نرسد تيغه‌ها بسته نشوند.

بنابرين، محدوده نوسان دما مي‌تواند بسيار زياد باشد. ترموستات‌هاي دو فلزي موجود در بازار را براي استفاده‌هاي خانگي مي‌توان با استفاده از پيچ‌گوشتي تنظيم كرد و به اين ترتيب، به دماي مطلوب رسيد و سطح هيسترزيس را بازتنظيم نمود.

ترميستور در 
اتوكلاو بيمارستاني 
 
ترميستور (Thermistor) نوع ديگري از سنسورهاي دما است و همان‌طور كه از نامش بر مي‌آيد، تركيبي از THERM و ISTOR است كه اولي بر حساس بودن آن به دما و دومي بر مقاومتي بودنش دلالت دارد. يك ترميستور نوع خاصي مقاومت است كه وقتي در معرض تغييرات دما قرار مي‌گيرد، مقدار مقاومت فيزيكي آن تغيير مي‌كند.

ترميستورها معمولاً‌ از مواد سراميكي مانند اكسيد‌هاي نيكل، منگنز يا كبالت كه توسط شيشه پوشانده شده‌اند تشكيل مي‌شوند و به همين دليل ممكن است به آساني آسيب ببينند.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۵:۴۱ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

سنسور سطح آب

سنسور سطح آب اتوكلاو بخار چيست و چگونه نصب ميشود
سنسور سطح آب در بويلر دست كاه اتوكلاو بخار نصب ميگردد تا زماني كه اب به حداقل ميزان خود رسيد فعال و فرمان پمپ به پي ال سي داده ميشود و نيز زماني كه ميزان آب به حد اكثر رسيد فرمان قطع پمپ در اتوكلاو بخار داده ميشود .

شركت سلامت صنعت بوعلي 
آيا ميدانيد سنسور سطح آب چيست و استفاده آن براي اتوكلاو بخار  چقدر مهم است ؟ سنسور منبع آب به صورت القايي عمل ميكند و به دو صورت تيغه باز و تيغه بسته از سنسور سطح آب مخزن ميتوان استفاده كرد. جهت كنترل سطح آب يا سوخت كافيست دو عدد از اين سنسور ها را بر روي تانك/منبع يا مخزن خود نصب كنيد.

هنگامي كه مايع به سنسور پاييني رسيد به يك موتور يا پمپ فرمان استارت دهد و هنگامي كه به سنسور بالايي رسيد موتور را خاموش كند.

فلوتر سوئيچ يا لول سوئيچ آب الاكلنگي چيست
لول سوئيچ يا سنسور سطح سنج مايعات يك كنتاكت حفاظتي يا كنترلي در خروجي ميدهد.

سنسور منبع انبساط رادياتور موتور ديزل ژنراتور: تمام ديزل هاي نسل قديم كه براي ژنراتور استفاده مي شود هيچ كدام داراي سنسور سطح آب نيستند. و در مدار آنها فقط فشنگي يا آمپر قطع كن دماي آب استفاده شده است. سنسور دماي آب به اين صورت عمل ميكند كه اگر دماي آب ديزل بالا رود يا اب جوش بياورد ديزل را خاموش ميكند.

ولي اگر جنت آب پاره شود و تمام آب داخل ديزل تخليه شود چون آب از سطح فشنگي پايين تر ميرود ديگر اين فشنگي قادر نيست دماي آب را تشخيص دهد. و فقط دماي محيط داخل را ميسنجد كه نهايتا ۵۰ درجه ميشود و ديزل خاموش نميشود. لذا موتور زير بار كار ميكند و به جهت نداشتن اب موجب سوختن موتور شده و هزينه زيادي به مصرف كننده تحميل مينمايد.

به همين جهت تمام ديزل هاي نسل جديد از جمله ولوو پنتا ، FH ،كامينز و... داراي سنسور سطح آب ميباشند. سنسور منبع انبساط در بالاي رادياتور تعبيه ميشود. به صورتي كه در جهت افقي وارد رادياتور ميشود و هر موقع سطح آب داخل رادياتور از سطح سنسور پايين تر رود تيغه را وصل يا قطع ميكند. و پالسي به مدار فرمان ديزل ميدهد كه ديزل را خاموش كند يا آژيري را به صدا در مي آورد .

سنسور سطح سنج مغناطيسي و خازني در اتوكلاو بخار 
سنسور لول سنج مخزن آب را ميتوان بر روي تمام ديزل ژنراتورها از جمله كمنز ،ولوو، دويتس، داف، بنز و… نصب كرد. لول سوئيچ شناور تشخيص سطح آب را ميتوان حتي بر روي ديزل هايي كه برد PLC ندارند و با سوييچ استارت كار ميكنند بدون تغيير در سيم كشي ديزل نصب كرد.

بنابراين سنسور سطح سنج بر روي تمام ديزل هاي موجود در بازار با هر سيستم برقي كه دارند چه سوييچ استارت و چه برد PLC و حتي ديزل هايي كه خاموش كن ندارند و با دست خاموش ميشوند نصب نمود وتوسط آژيراطلاع رساني كرد. در نتيجه هزينه نصب سنسور سطح آب رادياتور در قبال هزينه سوختن موتور ديزل بسيار بسيار ناچيز ميباشد.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، بازسازي اتوكلاو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۵:۵۱ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

موارد استفاده از ديگ بخار

موارد استفاده ديگ بخار شركت ساخت اتوكلاو ايراني سلامت صنعت بوعلي 
در اين قسمت علاوه بر كاربرد ديگ بخار اتوكلاو ايراني به ساير موارد استفاده ديگ بخار در صنعت اشاره مي‌كنيم.

به طور كلي در صنايعي كه نياز به دما و فشار و افزايش حرارت وجود داشته باشد، ديگ بخار كاربرد دارد. به دليل سياليت بالاي بخار آب و همچنين حرارت بيشتر آن نسبت به آب داغ از آن در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. درست به همين دليل است كه از ديگ بخار اتوكلاو ايراني نيز استفاده مي‌شود. همچنين داراي انرژي جنبشي بيشتري نيز مي‌باشد. از انرژي گرمايي آن براي صنايعي كه نياز به گرمادهي دارند، مانند پخت و پز استفاده مي‌شود و از انرژِ جنبشي آن براي به حركت درآوردن توربين‌ها به منظور توليد نيروي الكتريسيته استفاده مي‌شود. مورد استفاده ديگر ديگ بخار، به عنوان تميز كننده مي‌باشد. نمونه آن را در كارواش‌ها در اماكن عمومي مانند مراكز خريد و هتل‌ها هر روز مشاهده مي‌كنيد. بنابر توضيحات گفته شده، ديگ بخار در صنايع مختلف شيميايي، نفت، پتروشيمي، يونوليت و … استفاده مي‌شود. لازم به ذكر است كه ديگ‌هاي بخار بر اساس نوع طراحيشان به دو گروه تقسيم مي‌شوند؛ ديگ بخار با لوله آبي يا واتر تيوب و ديگ بخار با لوله آتشي يا فاير تيوب.

 

با همه اين توضيحات احتمالا متوجه كاربرد ديگ بخار در اتوكلاو نيز شده‌ايد. ديگ بخار اتوكلاو نيز با افزايش دما آب را به بخار آب تبديل مي‌كند و از اين طريق به ضدعفوني وسايل مي‌پردازد. اميدواريم با خواندن اين مقاله با مفهوم ديگ بخار اتوكلاو كاملا آشنا شده باشيد.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۷:۰۸ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)