اتوكلاو اتوكلاو .

اتوكلاو

موارد استفاده از ديگ بخار

موارد استفاده ديگ بخار شركت ساخت اتوكلاو ايراني سلامت صنعت بوعلي 
در اين قسمت علاوه بر كاربرد ديگ بخار اتوكلاو ايراني به ساير موارد استفاده ديگ بخار در صنعت اشاره مي‌كنيم.

به طور كلي در صنايعي كه نياز به دما و فشار و افزايش حرارت وجود داشته باشد، ديگ بخار كاربرد دارد. به دليل سياليت بالاي بخار آب و همچنين حرارت بيشتر آن نسبت به آب داغ از آن در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. درست به همين دليل است كه از ديگ بخار اتوكلاو ايراني نيز استفاده مي‌شود. همچنين داراي انرژي جنبشي بيشتري نيز مي‌باشد. از انرژي گرمايي آن براي صنايعي كه نياز به گرمادهي دارند، مانند پخت و پز استفاده مي‌شود و از انرژِ جنبشي آن براي به حركت درآوردن توربين‌ها به منظور توليد نيروي الكتريسيته استفاده مي‌شود. مورد استفاده ديگر ديگ بخار، به عنوان تميز كننده مي‌باشد. نمونه آن را در كارواش‌ها در اماكن عمومي مانند مراكز خريد و هتل‌ها هر روز مشاهده مي‌كنيد. بنابر توضيحات گفته شده، ديگ بخار در صنايع مختلف شيميايي، نفت، پتروشيمي، يونوليت و … استفاده مي‌شود. لازم به ذكر است كه ديگ‌هاي بخار بر اساس نوع طراحيشان به دو گروه تقسيم مي‌شوند؛ ديگ بخار با لوله آبي يا واتر تيوب و ديگ بخار با لوله آتشي يا فاير تيوب.

 

با همه اين توضيحات احتمالا متوجه كاربرد ديگ بخار در اتوكلاو نيز شده‌ايد. ديگ بخار اتوكلاو نيز با افزايش دما آب را به بخار آب تبديل مي‌كند و از اين طريق به ضدعفوني وسايل مي‌پردازد. اميدواريم با خواندن اين مقاله با مفهوم ديگ بخار اتوكلاو كاملا آشنا شده باشيد.


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۷:۰۵ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)

ديگ بخار سلامت صنعت

ديگ بخار اتوكلاو شركت سلامت صنعت بوعلي 
در اين قسمت به بررسي تخصصي ديگ بخار اتوكلاو مي‌پردازيم. ديگ بخار اتوكلاو يا همان Boiler كار خود را با استفاده از نيروي بخار تحت فشار انجام مي‌دهد. به بيان ديگر ديگ بخار يك مخزن بسته مي‌باشد كه آب داخل آن از طريق افزايش دما به بخار آب تبديل شده كه داراي فشار بالايي نيز مي‌باشد.

در مورد قسمت‌هاي تشكيل دهنده ديگ بخار اتوكلاو بايد گفت به طور كلي قسمت  داخلي آن دو بخش دارد؛ طرف آب و طرف آتش. به كليه سطوحي كه در سمت يا طرف آتش ديگ بخار قرار  دارند، سطوح گرمايي مي‌گويند. معمولا قسمت‌هايي از ديگ بخار كه تحت دما و فشار بالا قرار مي‌گيرند از آلياژهاي آهني ساخته شده‌اند.

جنس خود ديگ بخار از دو نوع فولاد و چدن مي‌تواند باشد. معمولا ديگ بخار چدني براي ايجاد و توليد بخار كم فشار‌ تر استفاده شده زيرا مقاومت كمتري نسبت به ديگ بخار فولادي دارد. اين در صورتيست كه بيشتر ديگ بخارها را امروزه از نوع فولادي مي‌سازند.

 


برچسب: اتوكلاو، اتوكلاو بخار، اتوكلاو بيمارستاني، اتوكلاو ايراني، اتوكلاو كلاسb، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۶:۳۴ توسط:علي ءلا موضوع: نظرات (0)